Akiak, opvolger van Zukabe

943 48 2
                                    

Ik loop naar de man toe en spreek hem aan. 'Wat is je naam?' Ik zeg het met een krachtige Alphatoon, en ik zie hem vertrekken van de pijn. Maar ik heb niet echt mededogen, en zeg: 'Komt er nog een antwoord, of moet ik je even helpen met antwoorden?' 

De man ziet scheel van de pijn en zegt: 'Tyler Fracker', met moeite. Ik laat mijn Alphatoon iets zakken, waardoor de man wat minder pijn heeft, maar wel zo zwaar dat het duidelijk is, dat hij beter kan meewerken.

Om ons heen staat de hele roedel te kijken, naast me staat James en Kiyan. Katoi staat achter de man. Zowel Katoi als Kiyan grommen nijdig naar de man. 

Ik vraag aan de man: 'Ik zal even heel duidelijk zijn, Tyler. Je leven hangt aan een zijden draadje. Wat je gedaan hebt, accepteer ik in geen geval. Wat bezielt je om een wolf af te schieten en te villen? Je bent een f*cking weerwolf!' 

Tyler kijkt me aan en zegt vrek: 'Wat zou ik om een wolf moeten geven? Als weerwolf heb je toch alleen maar ellende, dus waarom zou ik die ellende niet andere weerwolven besparen.'

Zijn antwoord brengt grote beroering bij de omstanders. Men is duidelijk geschokt over zijn antwoord. Maar zijn antwoord werpt een heel ander licht over zijn handelen. 

Ik vraag hem: 'Wat is jou dan gebeurd, dat je denkt dat een weerwolf zijn ellendig is. Hier zal iedereen je beamen, dat ze het fantastisch vinden. Je kunt het zien in de reactie die ze hebben op je antwoord.'

'Pff, je zult ze wel gedwongen hebben, net zoals al die andere Alpha's.' Dat brengt nog meer geschokte reacties met zich mee. 

Er roept iemand: 'Wat voor een ellendige Alpha heb jij dan, dat je zo reageert. We zouden geen betere Alpha kunnen hebben. Hij is aardig en heeft een luisterend oor voor iedereen. Hij helpt ons zelfs ons leven beter te maken. Dus wat jij als ervaring hebt met Alpha's hoeft dus echt niet voor iedereen te gelden.' 

De stroper kijkt hem nijdig aan en wil wat zeggen. Maar mij bevalt het echt niet hoe hij reageert, dus ik druk hem hard neer mijn Alphatoon. 

'Als je nog een keer zo heftig uithaalt naar mijn roedelleden, dan zal je pas leren wat het betekent als je een Alpha tegen zit. Ik zei al, dat je leven aan een zijden draadje hangt, en dat meen ik. Hou je rustig en beantwoord mijn vragen. Anders is je leven het komende uur een gruwelijke hel, voordat ik het beëindig!' 

De man kijkt me geschrokken aan en zegt: 'Wat ben jij voor een monster?' 'Je ergste nachtmerrie, als je niet doet wat ik je vraag.' Als antwoord laat ik mijn Alphastem zwaarder worden. De man kermt het uit van de pijn. 

Ik laat dan zijn pijn afnemen en zeg: 'Denk je, dat je nog kunt gedragen? Want ik waarschuw geen tweede keer meer. De volgende keer laat ik je pas echt kreperen van de pijn. Want ik zou je maar wat graag je nek omdraaien en je hoofd van je lichaam rukken. 

Je hebt verdorie een goede vriend van me vermoord. Ja, want ik reken ook wolven tot mijn vrienden. Dus terg me niet, door vuile antwoorden, ik wil alleen dat horen wat ik je vraag.' 

De man knikt,en bibbert van schrik. 'Hoeveel van je collega's zijn er hier nog in het gebied?' 

'Ik denk zo'n 20 personen, in het zuidwesten.' 

'Zijn dat ook weerwolven?' 

'Nee, ik ben de enige van die groep.' 

'Waarom zijn jullie nu hier, zo vlak bij ons dorp en op mijn gebied?' 

'Omdat de wolven hier allemaal naar toe trekken, het is lastig om nu nog ergens anders wolven te vinden, of we moeten heel ver reizen om er nog genoeg te pakken krijgen.' 

'Je bent je bewust van wat er kan gebeuren, als je betrapt wordt als stroper?' 

'Ja, ik weet dat het een riskant beroep is. Maar ik dacht niet dat er meer zou gebeuren als een gevangenisstraf. Bovendien is me toegezegd, dat me dat zelfs niet zou gebeuren, er zou iemand er voor zorgen, dat we geen straf kregen. Wie dat is, is me nooit gezegd.' 

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu