Het is bijna half vier als mijn wekker afgaat. Snel zet ik de wekker uit, maar ik kan niet voorkomen, dat Sayen ook wakker wordt. Ik zeg: 'Sorry, als ik je wakker gemaakt heb.'
'Dat geeft niet, ik moet toch naar de wc. Dat hoort ook bij een zwangerschap', zegt ze me met een grote glimlach. Ze loopt naar de badkamer en ik douche me nog even snel, voordat ik op weg ga. Ik droog me af, maar neem me geen moeite om me aan te kleden. Ik zorg er wel voor, dat ik me goed afdroog. Ik wil niet de kou in, als ik nog ergens nat ben. Sayen loopt met me mee naar de woonkamer, waar ze me nog een laatste zoen geeft.
Ze zegt: 'Doe je wel voorzichtig? Ik wil je wel weer terug zien. Niet dat je eindigt als een vloerkleed ergens voor de open haard.'
'Dan zul je mijn vel toch wel kopen om hier voor de open haard te leggen?'
Ze kijkt me bestraffend aan en zegt: 'Zoiets zeg je niet. Zorg nou maar dat je heelhuids terug komt.'
Ik geef haar dan nog een korte zoen en begin dan met transformeren. Sesi en Tail zijn ook wakker geworden. Ze kijken me aandachtig aan, terwijl ik transformeer naar wolf. Dat is al snel gebeurd en al meteen beginnen Sesi en Tail te keffen om mijn aandacht.
Yakome zegt tegen hun: 'Rustig, jullie maken iedereen wakker. Maar jullie mogen wel mee met ons, we gaan een aantal dagen weg.'
Sesi roept enthousiast: 'Waar gaan we dan heen?'
'Naar Wolves Peak. Dat is een heilige plaats voor ons, zowel voor wolven, als voor weerwolven.'
'Gaat Sayen niet mee?'
'Nee, dat zou te veel voor haar zijn, nu ze zo ver gevorderd is met haar zwangerschap. Ze blijft hier en Mary en Richard zullen voor haar zorgen.'
Sesi en Tail kijken een beetje teleurgesteld, maar Sesi vraagt dan: 'Wie gaan er dan nog meer mee?'
'Kevin en Peter. We gaan allemaal als wolf, en ik ga proberen of hun wolven ook met jullie kunnen praten.'
'Dat gaat gaaf worden!' blaft Tail, 'Ik kan niet wachten om te vertrekken.'
'Erg lang hoef je niet te wachten. We gaan zo. We moeten nog even wachten op Kevin en Peter en dan gaan we.'
'Eten we niet eerst?'
'Nee, we jagen onderweg. We gaan als echte wolven.'
'Echt waar? Ga je ons leren hoe je moet jagen?'
'Ik ga het in ieder geval wel proberen. Maar het zal wel koud worden, dus jullie moeten goed je best doen om ons bij te houden. Als ik jullie kwijt raak, zal het moeilijk voor jullie worden.'
'We gaan ons best doen.'
Er komt een witte wolf naar beneden. Ik weet dat het Adessa is, de wolf van Kevin. Hij is bijna net zo wit dan White, slechts een enkel zwart plukje haar op zijn borst siert hem. Ik groet Kevin en ik zeg: 'Sesi en Tail gaan ook mee. Het is goed voor hun, als ze even kunnen leven als wilde wolven.'
'Dat zullen ze zeker leuk vinden. Jammer dat ik niet met ze kan praten.'
'Ik kan het wel, als wolf zijnde. Dus niet via de link, maar echt met ze praten.'
'Zou ik dat dan ook kunnen?'
'Ik weet het niet. Heb je nog ooit wolfs met een wolf gepraat?'
'Nee, niet echt. Wel eens met een hond, maar dat is niet hetzelfde.'
'Je kunt het in ieder geval proberen. Maar dat moet dan maar onderweg, ik zie dat Peter er al is.'
Sayen heeft hem ook gezien en ze opent de deur. Ik wrijf me nog even langs haar benen en lik haar vingers en ze aait me nog even over mijn hoofd. Dan loop ik naar buiten, waar ik Romeo, de wolf van Peter begroet.
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...