Harry's geluk

935 43 0
                                    

Het is weer even stil. Iedereen is na aan het denken. Dan klinkt er opeens geklop op de deur. Het is Fitch.

Iedereen is verbaasd hem te zien, en ik roep hem binnen. 'Sorry dat ik jullie stoor, ik wist niet dat jullie overleg hadden.' Opeens gaat me een lichtje branden. Fitch zou wel eens de oplossing kunnen zijn om de zus van Tyler hier heen te krijgen.

'Het geeft niet, wat heb je op je lever?' 'Oh, niets belangrijks. Maar ik wou eigenlijk weten wanneer ik die dictafoon krijg en de laptop, zodat ik kan beginnen. Ik was er al voor bij het huis van Lucas geweest, maar hij was er niet en zijn vriendin had me gezegd, dat hij hier was.

En daarnaast wou ik weten wanneer je grootvader tijd had, zodat ik kan beginnen met het opschrijven van zijn verhalen.'

Lucas zegt: 'De laptop en de dictafoon komt met de volgende levering mee, die zal woensdag komen. Dan kun je helemaal vooruit.'

Fitch knikt blij, hij heeft veel zin om aan zijn nieuwe taak te beginnen. Jack zegt: 'Als we dan eens afspreken voor donderdagmiddag, dan kan ik mezelf ook een beetje voorbereiden.'

Fitch zegt: 'Ik heb alle tijd, ik sta eigenlijk te popelen om er aan te beginnen. Het lijkt me een mooie uitdaging en ik zie eigenlijk wel uit naar uw verhalen. Ik hoor van Elena's ouders dat u heel goed bent in vertellen. Ik hoop dat ik dat ook zo goed in woorden kan opschrijven.'

'Dat gaat je wel lukken, Fitch. Ik heb er vertrouwen in.'

Fitch wil zich dan weer omdraaien en weg gaan. 'Fitch, nu je toch hier bent, misschien kun je ons helpen met een probleem dat we hebben.' James en Lucas kijken me verbaasd aan, maar zeggen niets. 'Waarmee kan ik helpen?' 'Ga eerst even zitten, dan leg ik het je uit.'

Fitch pakt zich een stoel en komt erbij zitten. Ik leg hem het probleem uit, en hij knikt bedachtzaam.

Hij zegt: 'Ik denk dat je dit beter aan Harry kan vragen. Als er iemand is, die je hiermee kan helpen, dan is hij het wel. En ik denk dat hij alles zou willen doen, om je maar gunstig gestemd te zijn.

Hij wil hier echt blijven. Ik ben straks nog even bij hem geweest, en zijn vrouw en kinderen willen hier al niet meer weg. Hier kunnen ze eindelijk vrij hun gang gaan. En bovendien heeft Harley zijn zoon hem een leerplek aangeboden.

Ik ben er zeker van, dat Harry in staat zou zijn om die vrouw zelf te gaan halen, maar ik weet niet of dat een heel goed idee is. Maar Harry kent wel de mensen, die dat voor hem willen doen. Maar die zullen het niet gratis doen. Daar ben ik zeker van.'

'Geld is niet het probleem. Maar die vrouw meekrijgen en overtuigen dat ze mee moet, dat is wat anders.'

'Laat dat maar aan Harry over. Ik weet wel dat hij schoon schip wil maken, maar ik weet zeker dat hij dit wel voor u wil doen.'

Ik kijk mijn Bèta's aan en die knikken allemaal. Ook Yves en Jack knikken, en ik stem dan toe. 'Zou je Harry dan voor ons willen gaan halen?'

'Geen probleem. Dat is wel het minste wat ik voor u kan doen.'

Dan staat hij op en zegt: 'Dan zal ik jullie maar niet langer storen en zal ik Harry gaan halen. Ik hoop van harte dat het met die vrouw gaat lukken. En jullie hoeven geen schrik te hebben dat ik dit verder ga vertellen, ik weet best wel wat ik voor me moet houden.' Dan groet hij nog een keer en hij is weg.

Jack zegt: 'Fitch is echt veranderd. Toen ik hem de eerste keer zag, samen met Dave en Harry, dacht ik, waar heeft Mark zich in godsnaam mee ingelaten. Maar nu? Ik zou ze eerder voorbeeldige burgers noemen. Ze lijken echt van hun verleden af te willen. En ze grijpen de kansen die Mark hun heeft gegeven, dan ook met beide handen aan. En ik twijfel er niet aan, dat het moeilijk voor hun is. Vooral Harry zal het zwaar hebben, en zal dit ook zien als een kans om er beter voor te komen staan.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu