Melissa's verdriet

720 33 0
                                    

We lopen naar het kantoor en ik vertel de man dat hij moet gaan zitten. Als hij zit, vertel ik hem wat er is gebeurd. De man verschiet behoorlijk, wat ook niet zo verwonderlijk is. 'Werkelijk, als ik het nog kon veranderen, dan deed ik het. Maar ik was zo vol blinde woede, dat het al voorbij was, voordat ik er erg in had. Maar hoe vertel ik het aan Melissa? Ze verdient het om het te weten.'

'Ik ben blij dat je me dit verteld hebt. Zoals ik je zie, heb je er ook echt spijt van. Je moest dit doen, ook al was je niet blind van woede. Je kon hem niet meer laten gaan. Neem het je zelf niet kwalijk, Alpha Carlsson. Maar je hebt gelijk, Melissa moet dit weten. Maar ik vraag me af, wat hem bezield heeft?'

'Mike wou een Alpha worden. Hij wist dat hij me niet kon verslaan, dus hij heeft dat gedaan, wat hem logisch leek. Dat neem ik hem niet eens zo zeer kwalijk, maar wel dat hij me verraden heeft. Want ik was echt van plan om hem Alpha te maken, als hij getrouwd was met Melissa.'

Hij zucht eens diep en zegt: 'Ja, Mike zat vol met ambitie. Maar hij had toch kunnen weten, dat hem dit niets kon opleveren. We moeten dit zo snel mogelijk tegen Melissa zeggen, want anders zal ze je gaan haten, met alle gevolgen van dien.'

'Ze zal me toch wel haten, ik heb immers haar zielsverwant gedood.'

'Misschien haat ze je nu even, maar diep in haar hart weet ze heel goed, dat je niet anders kon. Dat is echt het beste.'

'Maar misschien is het beter voor zijn familie, dat ze niet weten wat er echt gebeurd is. Maar die beslissing wou ik aan Melissa laten.'

'Dat zou inderdaad het beste zijn. Dan is Mike in ieder geval in hun ogen eervol gestorven. Maar ik weet echt niet wat Melissa zal beslissen.'

Ik roep dan Sayen en even later komen de vier vrouwen in het bureau. Melissa's vader loopt op zijn dochter af en zegt: 'Melissa, ik heb net even met onze Alpha gesproken, over hoe het gebeurd is. Er is iets wat je moet weten over Mike. Je zal het misschien niet erg leuk vinden, wat we je nu gaan vertellen, maar je moet weten, dat het noodzakelijk was.'

Melissa kijkt haar vader verbaasd aan en zegt: 'Hoe is Mike dan gestorven?'

'Eerst moet je weten, waarom Mike daar was, Melissa. Je weet best dat hij daar eigenlijk niets te zoeken had. Mike had onze Alpha verraden, hij was er niet om hun te helpen, hij vocht met de vijand mee. Hij werkte voor de Sheriff!'

Melissa slaat de troostende armen van haar vader weg en roept boos: 'Dat is niet waar, Mike zou zoiets nooit doen!'

Ik zeg: 'Het spijt me het je te moeten zeggen, maar het is toch echt waar. Hij heeft je er alleen niet van verteld. Hij heeft het me verteld, net voordat hij stierf.'

'Wat! Dat kan niet? Waarom zou hij dat doen?'

'Mike wou een Alpha worden, Melissa. En ik kan hem best begrijpen, hij had er de kracht voor en was er intelligent genoeg voor. En ik zou hem die wens ook nog voldaan hebben, ik wou jullie hier de roedel cadeau doen als huwelijksgeschenk. Maar in plaats daarvan heeft hij me verraden, en ik moest doen, wat ik moest doen.'

Melissa rent op me af en begint me te slaan. 'Nee, nee! Vertel me niet dat jij hem gedood hebt!' Huilend zakt ze door haar knieën en ik houd haar vast.

'Melissa, als ik het nog kon veranderen, dan had ik het gedaan. Maar ik kon niet anders. Had ik het eerder geweten, dan had ik dingen anders gedaan. Maar ik wou jullie verrassen door jullie dan de roedel te geven. Je weet niet eens half hoe zeer het me spijt, Melissa!'

Ze snikt tegen mijn schouder en slaat me een keer in mijn gezicht. Ik laat haar, en dan valt ze weer huilend tegen me aan. 'Sorry, Mark. Dat had ik niet mogen doen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu