Sayens Thuiskomst

899 51 0
                                    

Dan lopen we gezamenlijk op weg naar mijn huis. Ik praat veel met Frederik. Ook heet hij als wolf Aukaneck, ik blijf hem Frederik noemen. Het lukt me niet om hem bij zijn wolvennaam te noemen. Waarom weet ik niet. 

Maar ik ben blij hem weer te zien. Hij is duidelijk al veel volwassener geworden, en hij lijkt nog meer op vader, als hij eerst al deed. Na enkele uren begin ik honger te krijgen en ik zeg tegen Yakome: 'Ik denk dat het tijd is om even wat te eten. Ik ga even veranderen, zodat ik ons proviand uit de rugzak kan pakken.' Ik kijk Frederik aan en zeg: 'Ook al ben je mijn broertje, ik had toch graag even dat je weg keek.' 

Hij begrijpt het en draait zich om. Ik verander me snel en pak mijn kleding uit de rugzak en kleed me aan. Yakome doet hetzelfde en even later staat Mark tegenover me. Als we onze kleding aangetrokken hebben zeg ik: 'Je mag je weer omdraaien. We zijn aangekleed.' Frederik draait zich om, maar als hij zich omdraait, vallen me pas zijn rooddoorlopen ogen op. Die zag ik als wolf niet. Ook zijn vacht schijnt opeens een andere kleur te hebben. Het is een vreemde mix uit zwart en rood. Als wolf zag ik dat als bruin. 

En eerlijk gezegd, bevalt me niet wat ik zie, en Mark bevalt het ook niet. Ik voel het aan hem. Mark is heel erg alert, en heeft zijn Alpha-modus al helemaal paraat. Ik zeg tegen Frederik: 'Fred, je ziet er als wolf wel heel erg anders uit, nu ik mens ben. Verander alsjeblieft terug naar mens, dat ziet er niet zo angstaanjagend uit.' 

Frederik reageert niet en kijkt glazig voor zich uit. Het is net alsof hij een tweestrijd voert. Opeens besef ik me, dit is Frederik helemaal niet! Mark bemerkt mijn schok en reageert zonder een antwoord van mij af te wachten. Met zijn wil drukt hij de weerwolf op de grond, die hevig geschrokken naar hem kijkt. 'Verander!', dwingt Mark hem. De weerwolf heeft geen kans zich te verweren tegen deze enorme kracht die op hem drukt. Hij begint zich te veranderen. 

Maar de schok is groot als er toch mijn broer staat. Ik zeg: 'Wat was er met jou aan de hand? Je leek opeens heel erg anders als wolf.' 'Dat heb ik wel vaker, en op de raarste momenten. Ik heb geen controle op wanneer ik verander, dit is de eerste keer dat ik op commando transformeer. Maar soms kan ik niet meer eens terug veranderen, en dan zie ik er uit, zoals je zelf zag.' '

Het is erg vreemd. Misschien moeten we je meenemen naar Coyote Heights. Het zou kunnen zijn, dat Jack, de grootvader van Mark, meer weet over je toestand. Maar nu krijg je eerst wat kleren van Mark, want ik hoef ook niet tegen mijn blote broer te kijken.' Frederik beseft nu pas, das hij naakt is, en begint te blozen. 

Mark pakt een trainingspak uit de rugzak, die hij er in heeft zitten voor noodgevallen en geeft die aan Frederik. Ik draai me om en Frederik trekt zich snel het trainingspak aan. Mark geeft hem ook een paar schoenen, die zijn wel een paar maten te groot, maar het is beter als niets. Frederik trekt de veters erg strak aan, zodat hij toch een beetje met die schoenen kan lopen. 

Mark legt een link met me en zegt: 'Ik denk dat ik wel weet wat er met hem aan de hand is. Jack heeft me eens vertelt van een schaduwwolf. Ik weet het niet helemaal meer precies, maar het lijkt hetzelfde als wat er met je broer gebeurd is. Ik denk dat ik hem wel kan helpen, maar dan moet ik me erg goed concentreren. En dat kan ik niet doen als wolf, maar moet ik doen als mens. Ik denk dat zijn wolf aan de mijne gelinkt is. Ik begon later met transformeren als jij, en toen zag hij er nog normaal uit. Daarom denk ik ook dat hij een schaduwwolf is. Hoe ver zijn we van jullie huis af? Ik wil zo snel mogelijk beginnen met hem, zodat hij een normale weerwolf kan worden, want ik denk dat ik het wel kan verhelpen. Misschien ben ik wel de enigste die hem kan helpen.' 

'Het is nog paar uur lopen. Maar zullen we dan eerst maar even eten?' 'Ja, dat zou ik bijna vergeten.' Ik pak het pakket met proviand uit de rugtas en maak hem open. Mark loopt naar Frederik en zegt: 'Ik weet misschien wat jij mankeert met je wolf. En misschien kan ik je helpen. Maar dan moet je wel naar me luisteren. Maar eerst gaan we wat eten. Sayen heeft wat maiskoeken meegebracht en daarna gaan we direct door naar jullie huis. Maar onder geen beding mag je nu nog veranderen naar wolf. Dat zou het alleen maar erger maken.' 

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu