Sean zegt dan: 'Nou, Sayen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Gedoemd om uit te sterven, dat vind ik wel ver gaan. Maar ik deel wel je mening, dat we dringend zulke gemotiveerde mensen nodig hebben.'
Sayen antwoordt: 'Sean, waarom denk je dat we de laatste aanval zo goed konden afslaan, terwijl we toch echt in de minderheid waren. Als ik de rapporten goed begrepen heb, stonden we tegen een overmacht van 10 tot 1. En we hebben gewonnen met overmacht, doordat we veel beter en sterker zijn.
En waardoor komt dat? Door het werk van Mark. Hij heeft ze getoond, dat ze zichzelf kansen kunnen crëeren. En als ze hun kansen grijpen, zullen ze er alles aan doen, om hun droom in leven te houden.
Het is niet voor niets, dat we maar amper gewonden hadden, terwijl er aan de andere zijde flink wat doden en gewonden zijn gevallen. Hadden ze ons een half jaar geleden aangevallen, toen Mark nog geen Alpha was, dan hadden ze ons vrijwel zeker onder de voet gelopen.'
Sean zegt: 'Denk je echt dat het zoveel uitmaakt? Dat kan ik me niet echt voorstellen.'
Ik antwoord en zeg: 'Ja, Sean, zoveel maakt dat uit. Het is een sneeuwbaleffect. Doordat de kleine kern krachtig wordt, omdat ze er alles aan willen doen, om zichzelf te verdedigen, raakt de rest ook gemotiveerd om dat te doen.
Dat is de achterliggende gedachte geweest, toen ik begon met de kredieten voor mijn roedelleden. En je kunt nu zelf zien wat voor effect het heeft gehad. Dit is geen sneeuwbal meer, maar een lawine.
Doordat de mensen het hier nu beter krijgen, vechten ze er harder voor om het zo te behouden. En het is nu vooral heel erg zichtbaar bij de nieuwe roedelleden, die ik van Bulovski heb overgenomen. Die hebben nu werk, een nieuw huis en het bevalt ze hier prima. Zelfs al zouden ze kunnen en mogen, ze willen niet meer terug naar Anchorage.
Toen ze hier kwamen, waren het maar echt zwakke weerwolven. Ik zou mijn zwakste weerwolf kunnen sturen om ze te verslaan. Maar nu al, na enkele weken, is het verschil al zo groot, dat je het bijna niet kunt voorstellen. Ze zijn zo aanmerkelijk sterker geworden, dat uit die groep nu ieder met gemak 10 tegenstanders van Bulovski aan zou kunnen. En ze wonen hier nu maar toch maar echt 2-3 weken.'
'Wow, dat is inderdaad een groot verschil. Dus je vindt het nu eigelijk helemaal niet erg, dat Bulovski die zwakke weerwolven bij jou gedumpd heeft?'
'Nee, helemaal niet. Ook al zouden ze niet eens de helft zo sterk zijn geworden, dan had het me niets uitgemaakt. Maar het leuke is, dat ze het zelf ook heel goed beseffen. Zoals ik al zei, het is een sneeuwbaleffect en het wordt alleen maar groter.'
Diana zegt: 'Ik denk dat je gelijk hebt, Mark. Een van mijn krachten is het bespeuren hoe sterk iemand is. Ik merk nu ook weer, dat je alweer sterker geworden bent. Maar ik merkte het gisteren ook bij je Bèta's. Die lijken alleen maar sterker te worden. Het lijkt echt of je hele roedel steeds sterker wordt. Dat heb ik nog in geen enkele andere roedel meegemaakt.'
Sayen zegt: 'En dat zouden jullie ook kunnen zijn, Diana. Het begint bij betrokkenheid van je roedelleden. Nu snap ik wel, dat jullie roedels zo groot zijn, dat je onmogelijk iedereen persoon kunt aanspreken, maar je hebt ongetwijfeld kanalen waar je informatie van krijgt. Doe er eens wat meer mee. Zoveel meer tijd kost het niet.'
Diana kijkt Sean aan en zegt: 'Dat zouden we best wel eens kunnen proberen. Ik vind het in ieder geval een interessante theorie.'
Sean knikt en zegt: 'Daar gaan we maandagmorgen eens goed over praten. Nu wil ik even niet meer aan die zaken denken. Dadelijk komt Jim en hopelijk neemt hij Katey en Siena mee. Daar verheug ik me nu al op.'
Ik zeg: 'Goed dat je het zegt, want ik heb gisteren Jim niet meer gebeld. Dat zal ik nu eens meteen doen.'
Ik pak mijn telefoon en bel Jim. Die is net klaar met ontbijten, want ik hoor nog hoe Katey en Siena bezig zijn met het afruimen van de tafel. 'Jim, waarom neem je straks Katey en Siena niet mee. Sean en Diana zijn hier. Ze wilden je al bezoeken, maar Sean wil ook het verslag horen van je verhoren.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Lupi mannariHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...