Stanford op bezoek

735 39 5
                                    

Ik glimlach en zeg dan tegen Ben: 'Rijd maar even met mij mee, ik moet Alpha Stanford gaan halen voor het eten hier. Dan kun jij je spullen pakken en je even goed aankleden, aangezien je nu hier mee zal gaan eten. Doe niet je beste kleren aan, we krijgen kreeft en dat gaat een kliederboel geven. Het is een geintje voor Leonard, omdat hij me zo ook ontvangen heeft.'

Sean zegt: 'Kreeft? Nogal een prijzig geintje, maar ik denk wel dat je het kan betalen. Maar ik zeg geen nee op zulk lekker eten.'

'En je moet je ook niet inhouden, er is meer dan kreeft genoeg. En het zou zonde zijn, als we het weg moesten gooien.'

'Ben maar niet bang, ik heb hier geleerd flink door te eten. Dan moet ik thuis wel weer even aan de lijn doen, want anders is Diana een beetje boos op me, dat ik te dik word.'

Diana kijkt verliefd boos naar haar man en als Sean haar met een glimlach aankijkt, kan ze niet anders dan ook glimlachen. Ze zegt: 'Nou ja, boos worden. Ik wil alleen maar, dat hij niet al te dik wordt. Hoe kan ik op zo'n fantastische man nou boos worden?'

Ze geeft Sean een zoen en hangt dan tegen hem aan. Sean legt zijn arm om haar heen en dan zeg ik: 'Ik ga Leonard halen. Ga je mee, Ben?'

Een beetje onwennig aan de nieuwe situatie loopt Ben met me mee en stapt in mijn auto. Ik zeg tegen hem: 'Ben maar niet bang, ik snap best dat het opeens een hele omschakeling is voor je. Het is bijna het allerheftigste, wat je als weerwolf kunt overkomen. En je treft het, Mary is een prachtige vrouw, je zult er vast gelukkig mee worden.'

'Dat geloof ik allemaal wel, maar ik ben een beetje overdonderd. Het gaat allemaal zo snel.'

Ik lach en zeg: 'Ik denk dat het ook wel een beetje mijn schuld is, ik ben gewend dingen snel af te handelen. Sean wist dat, en heeft daarom zo snel ingestemd.'

Ben zucht een keer en zegt: 'Ik weet eigenlijk nog helemaal niets van deze roedel. Ik weet alleen maar, dat u een heel aardige Alpha schijnt te zijn, die veel voor zijn roedel over heeft, en dat het gebied door uw toedoen heel erg opbloeit. Maar verder weet ik nog niet heel veel.'

'Dat komt allemaal nog wel. Morgenvroeg stel ik je voor aan mijn eerste Bèta en hij zal je wel verder rondleiden. Normaal zou ik dat zelf gedaan hebben, maar ik heb het nu even te druk.'

'Ja, ik heb al gemerkt, dat u dingen veel anders doet dan Alpha Kylling. Al moet ik zeggen, dat hij veranderd is, sinds hij u kent. Wat zachtaardiger en meer aandacht voor zijn roedelleden. Dat deed hij eerst veel anders.'

'Ik ben blij, dat ik een goede invloed op Sean heb, je zou het niet verwachten van zo'n jonge gast als ik.'

'U lijkt me een stuk jonger dan ik. Mag ik vragen hoe oud u bent?'

'Ik ben nu 24 jaar oud, en sinds 11 maanden een weerwolf.'

Ben kijkt me geschokt aan en zegt: 'Bent u nog maar 11 maanden een weerwolf? En u bent al een van de krachtigste Alpha's, die we kennen?'

'Tja, daar kan ik ook niets aan doen. Daar heeft mijn vader schuld aan. Akycha is mijn vader.'

'Dat heeft Alpha Kylling ons wel verteld, maar niet dat u nog maar zo kort een weerwolf bent. En hoe lang bent u al Alpha?'

'Ik was al Alpha, 15 minuten nadat ik mijn eerste transformatie ondergaan had. Ik had toen nog niet eens mijn wolf gevonden.'

Ben kijkt me aan met open mond en zegt: 'Dan is het allemaal wel heel erg snel voor u gegaan.'

'Dat kan je wel zeggen. Ik had mijn zielsverwante al gevonden, voordat ik weerwolf werd, nadat ik mijn eerste transformatie ondergaan had, heb ik haar reeds gemarkeerd en nog diezelfde dag heb ik mijn wolf gevonden, Yakome. En 13 maanden geleden woonde ik nog in Nederland, totdat mijn vader stierf. Ik was zelfs arm, en nu ben ik een zeer rijk man. Tot ik hier kwam, wist ik helemaal niets van weerwolven. Dat is nu wel even anders.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu