'Wat, jij gaat koken? Dat wil ik absoluut meemaken. En ik denk niet dat Katey en Siena het erg zullen vinden. Dus ik neem die uitnodiging graag aan.'
Dan zegt hij tegen Katey: 'Schat, Mark heeft ons uitgenodigd te blijven eten, ook vanavond. Want dan kookt hij zelf.'
Katey kijkt me verrast aan en zegt: 'Da's ook voor het eerst, dat ik een Alpha zie koken. Dat wil ik absoluut meemaken.'
Ik antwoord: 'Ik snap nog steeds niet wat daar zo vreemd aan is. Ik heb altijd eten voor mezelf klaar moeten maken en ik had er nooit een hekel aan. Dus vanavond doe ik dat ook. Maar het zal gegarandeerd iets zijn, dat jullie nog nooit hebben gehad. Zelfs Sayen heeft het nog nooit gehad, het komt uit de Indonesische keuken.'
Sean zegt: 'Ik wist niet dat jij zo kon koken. Waar heb je dat van geleerd?'
'Van mijn vroegere buurvrouw. Dat was een Indonesische. Ze heeft het me geleerd, toen ik net op mezelf ging wonen. Het was een schat van een vrouw. Maar het is wel een leuk verhaal, waarom ze me dat geleerd heeft.'
'Dat moet je natuurlijk wel vertellen, want nu maak je ons allemaal nieuwsgierig.'
'Goed dan. Het duurt ook niet zo heel lang, maar leuk is het wel.
Ik zal misschien net op mezelf gewoond hebben, misschien een maand. Van koken had ik nooit veel geleerd, maar nu moest ik het toch. En dat ging geregeld mis. En dat was vooral goed buiten te ruiken. Na een paar keer, bood mijn buurvrouw me aan om me eens wat gezond eten te brengen, nadat ik weer eens alles had laten aanbranden. Toen ze me het bracht, zag ze dat ik wel alles had staan om goed en lekker eten te maken, maar dat ik gewoon niet wist hoe of wat te doen. Toen bood ze me aan om het me te leren.
Eerst gewone en simpele gerechten, en ik was een goede leerling. Het ging natuurlijk ook wel eens goed fout en dan zat ik met vrijwel oneetbaar eten te kijken. Later begon ze me moeilijkere gerechten te leren, waaronder ook de Indonesische keuken.
Ik durf best te zeggen, dat ik bijna net zo goed was, dan zij. Ik vond het jammer, dat ze enkele jaren later is overleden, maar ze was dan ook heel erg trots, dat ze mij het koken heeft geleerd.'
'Nou, dan ben ik wel heel erg benieuwd naar je kookkunsten.'
'Waarom kom je me dan niet helpen? Dan kan je het met eigen ogen bekijken en er misschien ook wat van leren.'
Sean zegt: 'Oef, aan mij is dat niet echt besteed. Als ik een pan aankijk, dan heeft Diana die meestal in de hand.'
Diana lacht en zegt: 'En meestal voel je hem dan ook, omdat je dan weer dronken thuis bent gekomen. Ik vind het wel een goed idee, dat je samen met Mark eens leert wat het is om een maaltijd klaar te maken.'
Sean kijkt smekend naar zijn vrouw, om er onderuit te komen, maar Diana is onverbiddelijk. Ze zegt: 'Mark, je hebt zojuist een keukenknecht gevonden.'
Desiré zegt dan: 'Nou, ik denk dat Jeremy ook best wel eens mocht gaan helpen. Al moet ik zeggen, dat hij niet helemaal hulpeloos is in de keuken, want hij kan wel heel erg goed grillen op de barbecue.'
Jeremy neemt het sportief op en zegt tegen mij en Sean: 'Nou, dan laten we de dames eens zien, dat we toch echt niet helemaal hulpeloos zijn in de keuken. We laten ons eens van onze beste kant zien. Met Mark als onze chefkok moet het wel lukken.'
Dat ziet Sean dan ook zitten en zegt dan tegen Jim: 'Doe je dan ook mee? Dit wordt straks echt een Alpha-waardig eten. En aangezien je straks ook een keer een Alpha wordt, vind ik dat je op zijn minst iets mee moet helpen.'
Jim stemt meteen toe en zegt: 'Dus alle mannen helpen nu mee?' Richard meldt zich meteen en zegt: 'Ik help natuurlijk ook wel mee. Ik kook graag, en ben eigenlijk best wel geïnteresseerd in dat recept. Dus ik help ook graag mee.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WeerwolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...