Dan roept hij Rider weer naar zich toe en zegt: 'Rich, heb je al een idee wat er gebeurd is?'
'Ja, enkele mensen hebben een busje van Dennards mannen. Dat was kort na de ontploffing.'
'Zijn er gewonden?'
'Slechts een gewonde, een balk viel op zijn borstkas, de dokter is nu bij hem en onderzoekt hem. De rest van de familie sliepen in het achterhuis en zijn enkel flink geschrokken. Maar het huis is helemaal puin. Daar is niets meer van te maken.'
'Weet je het zeker dat het mannen van Dennard waren?'
'Het was in ieder geval een busje van zijn bedrijf, dat logo kun je haast niet missen.'
'Shit, dat kan ik op het moment niet gebruiken. Het lijkt wel of het georganiseerd was, want toen we aan de grens kwamen, waren de indringers al weer verdwenen.'
Dan draait hij zich om naar mij en zegt: 'Sorry Mark, ik kan je nu niet naar Dennard laten gaan, het is te gevaarlijk.'
'Of dat gevaarlijk is, dat beslis ik wel voor mezelf. Ik ga dadelijk na het eten naar hem toe. En jij gaat met me mee. Dit gaan we vandaag rechtzetten.'
Leonard kijkt me boos en geschokt aan. 'Denk er wel aan, dat je bij mij te gast bent, Mark. En hoe wil je mij iets bevelen? Ik ben net zo goed een Alpha als ik.'
'Ik besef me heel goed dat ik te gast ben, maar als Sayen hier een risico loopt, dan leen ik me het volle recht daar iets aan te gaan doen. En je mag best uitproberen of je sterker bent als ik, maar ik kan het je afraden. Je mag dan een Alpha zijn, maar je zou niet eens een kans maken tegen mijn laagste Bèta. En die durven er niet eens aan te denken om tegen me te vechten.'
Leonard begint boos te worden en wil wat zeggen. Maar ik ben hem voor en zet een zware Alphatoon op, waar de grond heftig van begint te trillen. 'Leonard, ik zeg het niet nog een keer. Je gaat mee, en daarmee basta!'
Iedereen kijkt geschokt naar ons toe. Leonard heeft geen enkele andere keus dan zich over te geven aan mijn wil. Boos roept hij: 'Goed, ik ga met je mee, maar het is volledig op jouw verantwoording. Je kent Alpha Dennard niet.'
'Dat interesseert me niet. Jullie gaan dadelijk met elkaar praten om dit recht te zetten en we gaan daar niet eerder weg, dan dat het recht gezet is. En anders ga ik me er mee bemoeien, en dat willen jullie allebei niet.'
De mensen kijken me heel angstig aan, ze zijn het niet gewoon dat er iemand met zulke kracht tegen hun Alpha praat. Dan zeg ik tegen Leonard: 'Als ik je roedel had willen overnemen, dat had ik dat wel gedaan, maar ik heb daar geen interesse in.
Ik heb genoeg aan mijn eigen roedel. Maar ik kan niet toestaan, dat ik en mijn vrouw hier gevaar lopen. Dus als ik daarvoor mijn krachten moet gebruiken om dat te veranderen, dat moet dat maar. Ik loop voor niets weg en zal dat ook nooit doen. Ik hoop dat je dat begrijpt, Leonard.'
Leonard zucht eens diep en zegt: 'Ach, misschien heb je ook wel gelijk. Ik en Zacharias moeten dringend met elkaar praten, maar door zulke acties als dit komt het er nooit van. En ik weet dat je het goed bedoeld. Kom, dan gaan we eerst eten en daarna gaan we meteen door naar Dennard.'
De mensen kijken nu iets opgeluchter, nu ze zien, dat ik geen kwaad in zin heb. Ze gaan weer door met hun werkzaamheden en Leonard en ik lopen terug naar zijn huis. We doen een kort verslag en eten een klein ontbijtje en ik geef Sayen een kus als afscheid.
Ze zegt: 'Doe je voorzichtig? We zijn hier nog wel te gast.'
Ann kijkt Sayen verbaasd aan en zegt: 'Hoe bedoel je dat? Moet hij voorzichtig aan doen?'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
LobisomemHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...