De Legende

858 57 0
                                    

Jack begint: 'Je vader kwam precies 28 jaar geleden in Alaska aan, hij had gehoord van Wolves Peak. Hij was een Rogue, maar wel een van de krachtigste Rogues die ik ooit ontmoet heb. Hij zou bij iedere roedel terecht kunnen, en hij was een knappe man, geliefd bij de dames.

Maar hij was op zoek naar iets bijzonders, waar hij zijn hart aan kon geven. Je vader heeft de hele wereld afgereisd om datgene te vinden, wat hij zocht, en hier heeft hij het gevonden in je moeder. Maar voordat het zo ver kwam, is er heel wat gebeurd. Hij kwam aan in Anchorage en heeft daar Joe getroffen, ze werden vrienden.

In die tijd waren ze nogal jong en Joe was toen net bezig zijn zaak op te zetten. Je vader heeft hem geholpen, en dat heeft Joe nooit vergeten. Joe was net getrouwd met Lititia en verhuisd naar Anchorage. Van Lititia had hij gehoord van Wolves Peak, en je vader hield wel van een uitdaging.

Maar in die tijd kon je veel moeilijker hier komen, en moest je veel voorbereidingen treffen om hier te geraken. Je moest met een boot naar hier geraken en in die tijd voeren er hier amper boten. Eens per half jaar kwam er hier een schip. En dan nog moest je een heel stuk lopen om hier te komen. Je vader had pech, want hij moest 5 maanden wachten op het volgende schip.

In de tijd dat hij moest wachten, leerde hij een vrouw kennen, waar hij erg verliefd op werd, en zij ook op hem. Maar hij was niet de enige, die verliefd op haar was, ook een andere weerwolf was erg verliefd op haar. Maar ze was nog niet getransformeerd, hoewel ze toen al 18 was. Maar je vader wou met haar trouwen, en er waren al plannen voor een bruiloft.

Maar toen zich er opeens een kans opdeed om sneller in Coyote Heights te komen, was de hang naar avontuur toch te groot en werd de bruiloft uitgesteld. Dat vond zijn vriendin wel erg, maar ze begreep hem wel. Maar zelf zag ze zo'n tocht niet zitten, dus bleef ze in Anchorage.

Je vader vertrok met het schip en kwam hier aan. Je moeder, mijn dochter, bleek toen zijn zielsverwant te zijn. Ik hoef je niet te vertellen, wat dat voor de vrouw in Anchorage betekende. Maar je moeder was niet zomaar een weerwolf, ze was het kleinkind van de maanprinses. Dat is op zich niet zo heel bijzonder, ware het niet, dat ze onder een bloedmaan is geboren.

Ze had heel bijzondere krachten, daarvan heb je er enkele geërfd. En je vader was ook niet zomaar een weerwolf, daar kwamen we later pas achter. Hij was een zoon van Akycha, de Zonnegod. Normaal zou de Zonnegod een dochter moeten krijgen, net als de maangodin. Maar dat is niet gebeurd.

Je moet weten, dat mannelijke goden veel krachtiger zijn als de vrouwelijke goden. Dat moeten ze ook zijn, want ze moeten de vrouwelijke goden beschermen. Je vader is nu Akycha, de opvolging gaat hetzelfde als bij de Maangodin. Jij bent voorbestemd om hem na dit leven op te volgen. In ieder geval, we kwamen daar pas achter, toen we samen naar Wolves Peak zijn gegaan.

Op de Maansteen kwamen de krachten van je vader pas echt vrij, en op die steen heeft hij je moeder gemarkeerd. Ze zijn hier ook getrouwd. Je moeder was in verwachting van jou, maar de zwangerschap verliep niet echt goed, en toen het schip korte tijd later hier aanlegde voor het halfjaarlijks bezoek, zijn ze naar het ziekenhuis in Anchorage gegaan.

Je kunt je voorstellen, dat de verloofde van je vader niet echt blij was, dat je vader zijn zielsverwante had gevonden en dat zelfs ook nog zwanger bleek te zijn. Korte tijd later was het volle maan, en transformeerde ze voor het eerst. Ze bleek een zeer krachtige weerwolf te zijn, en je zou haar overal herkennen, want ze is vuurrood.

Ze wou wraak, want je vader zou met haar trouwen. Maar je vader had zijn zielsverwante gevonden, en had helemaal geen behoefte meer aan die vrouw. Ze is toen getrouwd met die andere man, die een oogje op haar had, en tevens de nieuwe Sheriff was van Anchorage. Samen zijn ze een zeer gevaarlijk koppel, en hun krachten zijn echt gevaarlijk. De Sheriff werd door haar de nieuwe Alpha, en zo kon de vrouw haar wraak nemen. Je vader had geen andere keus, als te vluchten en je moeder mee te nemen.

Ik had inmiddels in de oude boeken en legendes uitgevonden, wat hun eerste kind zou gaan worden. Het is een voorspelling, die reeds 750 jaar geleden is gedaan. Een nakomeling van Akycha en een nakomeling van Luna zouden een zoon krijgen. Die zoon zou een van de krachtigste weerwolven ooit worden, om het voortbestaan van de weerwolven veilig te stellen.

Er staat een datum bij genoemd, maar die klopt niet helemaal. Er is toen uit gegaan van een hele andere kalender als we nu hanteren. De Sheriff was ook heel erg geïnteresseerd in legenden en had de voorspelling ook gelezen. Nu was hij, samen met zijn vrouw, de krachtigste Alpha, en dat wil hij ook zou houden. Daarom is hij ook begonnen alle wolven uit te roeien. Als er geen weerwolven meer bij komen, dan kan er geen nakomeling van Akycha meer komen, zo was zijn redenering.

Maar hij had de datum verkeerd gelezen. Hij dacht dat hij nog tijd had, maar dat was niet zo. Ik had wel een vermoeden, maar wist het niet zeker en hem toen een brief gestuurd naar je vader. Ik had van Joe te horen gekregen, waar je vader naar toe was gegaan. Ik heb hem geschreven, dat jij misschien de volgende levende Akycha zou kunnen zijn. Je vader heeft geen risico genomen, en heeft me toegezegd, dat hij je zou opleiden, voor het geval dat.

Alleen de Sheriff kwam er ook achter, waar je ouders woonden. Hij heeft er voor gezorgd, dat je moeder kort na je geboorte overleed. De Sheriff wist niet, dat je al geboren was, en je vader heeft er voor gezorgd, dat niemand van je bestaan wist. Zelf ik wist niet van je bestaan, tot enkele jaren geleden. Toen ontving ik opeens een brief van je vader. Hij vertelde me, dat hij ernstig ziek was, en dat hij niet meer heel lang te leven had. Hij zou door gaan met je op te leiden, en na zijn dood zou hij je hier heen sturen. Die grond en die erfenis waren een soort lokkertje om je hier te krijgen, al klopt dat niet helemaal. De grond heb je van mij geërfd, omdat je mijn naaste erfgenaam zou zijn, indien je de nieuwe Alpha zou worden. Dat geld heeft je vader bij elkaar verzameld tijdens zijn omzwervingen om de wereld.

Toen je eenmaal hier kwam, kon ik al merken, dat je over bijzondere krachten bezat. Je was sterk, maar je hebt iets over je, dat bijna koninklijk is. Je maakt makkelijk vrienden, en bent erg loyaal. Maar ik had nog steeds mijn twijfels. Dat kwam omdat zowel je vader en moeder erg krachtig waren, en het niet meer als normaal zou zijn, als je enkele van die krachten zou erven. Maar gaandeweg raakte ik er veel meer van overtuigd, dat de voorspelling ging uitkomen.

Toen je enkele dagen geleden naar Anchorage vertrok, ben ik gaan narekenen wat de juiste datum is, wanneer de voorspelling zou uitkomen. Ik schrok behoorlijk, toen bleek dat het jouw geboortedatum was. Het klopte tot op de dag! Maar toen ik je wou waarschuwen begonnen de stropers problemen te veroorzaken en had ik handen vol aan hun. We zijn pas net terug van een gevecht met hun, en ze zijn met velen. We hebben de aanval kunnen afslaan, als is het maar net, en zijn er niet meer als enkele gewonden gevallen. Ik wou net met Yves gaan bespreken hoe we het nu gaan aanpakken, toen jij hier opeens binnen kwam.'

Sayen en ik zijn sprakeloos. Ik ben erg verward door het verhaal, maar ergens past het allemaal wel. 'Hoe moet ik dit alles nu begrijpen? Het is wel verwarrend allemaal.'

Mijn grootvader staat op en zegt: 'Jij bent de nieuwe Akycha. Alles wijst erop. Kijk maar naar je wolf. Hij is rood als een ondergaande zon en hij heeft een aurora als tekening. Een Aurora zijn zonnestralen. Je hebt een ongekende kracht, die zo sterk is, dat we het bijna niet kunnen voorstellen, hoe sterk je eigenlijk bent. Maar hetgeen dat me echt overtuigd heeft, dat je de nieuwe Akycha bent, is hoe je liefde voor Sayen is. Op het moment, dat haar iemand wat zou aandoen, zou je de wereld bijna vernietigen om haar te beschermen. Je liefde voor haar overstijgt je eigen leven. Je zou je leven geven, om haar maar te kunnen beschermen. Ik zie het in alles, de manier hoe je haar lief hebt, en naar haar kijkt. In wat je allemaal voor haar doet. Ik heb in mijn leven al heel wat zielsverwanten gezien, maar nooit iemand, die zo'n sterke liefde voor zijn zielsverwante had. Ik ben er echt van overtuigd, dat je de nieuwe Akycha bent. Je afstamming, je kracht, alles klopt.'

Maar de voorspelling voor de nieuwe Akycha is niet heel duidelijk. Je moet ons ras behoeden voor de ondergang. Je moet een groot kwaad bestrijden, en de orde herstellen. Meer staat er niet.

'Hoe kan ik nu Akycha zijn, als ik ook de Maanprins ben?'

'Ik snap, dat je dat verward. Maar ik snap ook hoe de verwarring kan ontstaan. Ik weet dat Kame je dat verteld heeft. Kame is een gewone wolf, en die kunnen alleen maar de krachten van een weerwolf zien. Wolven kennen alleen maar de Maanprins, dus het is niet meer als logisch, dat hij je de Maanprins heeft genoemd. Je bent toch echt een Zonnegod.'

'Pff, daar ben ik toch wel even stil van, dat moet ik even laten bekomen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu