Luna's Lot?

632 37 0
                                    

Ik zie Harley lopen en ik roep hem. Hij komt naar me toe en ik zeg: 'Hoe snel kun je de landingsbaan verlengen met 150 meter?'

Harley kijkt me aan, of ik nog wel goed bij mijn hoofd ben. Dus ik zeg: 'Harley, ik meen het. Er gaan hier de komende dagen veel vliegtuigen landen, erg veel vliegtuigen. En ik weet niet, of alle vliegtuigen hier ook kunnen landen en ook weer op kunnen stijgen.'

'Normaal zou ik zeggen, een week, maar die tijd zal je me wel niet geven.'

'Nee, zoveel tijd hebben we niet. Twee dagen maximum.'

'Het zou kunnen, maar dan moeten we met man en macht gaan werken en ook niet 's nachts stoppen. Iedereen die je maar kunt regelen, zou moeten komen helpen. En alle machines die we op tijd hier kunnen krijgen, die heb ik nodig.'

'Begin maar vast, we komen je zo helpen. Als je zegt, dat je iedereen nodig hebt, dan krijg je alle bruikbare krachten.'

Harley twijfelt even, maar ik heb hem wel eens eerder vreemde opdrachten gegeven. Dan roept hij naar Peter: 'Peter, spoedopdracht! Roep de jongens bij elkaar, we gaan het vliegveld langer maken. Waar we ook mee bezig zijn, het zal moeten wachten.'

Peter kijkt me even kort aan, en hij knikt een keer. Dan snelt hij weg en al snel volgen hem een heel aantal mannen. Ik loop naar Samuel, die iets verderop staat, en zeg: 'Samuel, ik moet de training helaas schrappen, maar ik heb er iets anders voor in de plaats, waar ik graag je hulp bij zou hebben. Het is gevaarlijk, dat zeg ik vast voorop. Het vliegveld is te klein om alle vliegtuigen aan te kunnen. Bovendien zullen er ook nog enkele grotere vliegtuigen gaan landen. Ik had gehoopd, dat ik daarvoor wat meer tijd kreeg, maar die tijd hebben we niet meer. Ik wil het vliegveld over twee dagen 150 meter langer hebben, en ook nog vlak. We hebben het materiaal, maar het vergt erg veel handwerk om het allemaal gedaan te krijgen.'

Samuel zegt dan: 'Dat is toch geen probleem, Mark! We hebben toch hout nodig om het gevangeniskamp te maken, dat komt nu zelfs heel goed uit. En dat je materiaal genoeg hebt, dat wil ik je wel geloven. Je hebt hier genoeg bosbouw om zoiets snel te kunnen doen. Maar dat wordt wel een megaoperatie.'

'Dat kun je wel stellen. Dus je helpt me mee?'

'Ja, want dan kan Leonard zijn vliegtuig laten komen met de rest van mijn roedel. Hij zal wel een aantal keren moeten vliegen om iedereen hier te krijgen, maar dan heb je ook een behoorlijke troepenmacht hier.'

'Zullen we dan maar meteen beginnen?'

'Goed plan. Je Bèta's regelen hier dan nu de bewaking?'

'Ja, laat dat maar aan ons over.'

Samuel knikt en loopt dan naar zijn roedelleden. Hij roept: 'De training is voorlopig afgelast, en in plaats daarvan gaan we een flink stuk bos kappen. Iedereen gaat meehelpen, en dus jullie ook.'

Een van de vrouwen steekt haar hand omhoog en zegt: 'Wij ook?'

'Ja, jullie ook. Er moet van alles gedaan worden, dus ook voor jullie zijn er werkzaamheden. Ik denk dat jullie er goed aan doen, om eerst even wat te gaan eten, en jullie dan te melden bij het vliegveld. Daar worden de taken verdeeld.'

Ik loop naar James toe en zeg: 'James, wil jij samen met Richard zorgen voor de bewaking? Ik wil 3 rondes gelijktijdig hebben lopen en voor iedere ploeg een reserve hebben. Zorg voor een goed schema en dat ze genoeg rust krijgen. En dan wil ik ook nog bewaking op de strategische punten.'

'Dat laatste had ik al geregeld, en er lopen nu al 2 patrouilles. Ik zal nog wel wat mannen regelen, en er hebben zich ook al een aantal vrouwen gemeld, die de rondes willen lopen.'

Dan zie ik Harley weer aankomen lopen. Hij komt direct op me af en zegt: 'Ik heb even gesproken met Josh van de bosmijn, en we kunnen enkele machines lenen. Maar dan heb ik niet genoeg bestuurders voor de andere machines.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu