We scheppen dan ieder een grote maaltijd kreeft en andere lekkernijen op. Opeens gaat de telefoon van me, het is Richard. Hij vraagt of ik iemand kan sturen om hem af te lossen.
'Je had toch Stuart om je te helpen?'
'Ja, maar hij heeft ook al de hele dag wacht gelopen.'
'Sorry Richard, dan had je dat beter moeten regelen. Ik heb nu geen extra mannen over om je te helpen. Ik zal kijken wat ik voor je kan doen, maar voorlopig zul je even moeten volhouden.'
Ik hang op en zeg: 'Sorry, ik moet even wat regelen voor de beveiliging. Eén van mijn Bèta's heeft de zaken wat verkeerd aangepakt.'
Sayen zegt: 'Je zal toch eerst wel even wachten, tot je klaar bent met eten?'
Ze heeft gelijk. Waarom laat ik me ook zo jagen? Ik blijf zitten en geniet van mijn eten. Als alles op is, bel ik naar James en vraag hem of hij voor vervanging van Richard kan zorgen. Hij zegt: 'Kun je Fitch daar niet voor inzetten? Hij heeft eigenlijk nog niet erg veel gedaan.'
'Ik heb hem eigenlijk morgen nodig bij de vergadering. Maar ik denk dat hij wel een paar uurtjes kan invallen. Ik zal hem eens vragen.'
Ik bel Fitch op en vraag of hij niet een aantal uren wil invallen voor Richard. Dat vindt Fitch geen probleem en ik zeg hem, dat hij naar mij moet komen. Ik moet eerst even met Richard praten, voordat hij thuis komt voor te eten en te slapen. Het zal hem zwaar vallen, dat Mary er nu niet meer voor hem is. Fitch is er al snel en ik stap met hem in de auto. Ik leg hem uit wat er gebeurd is met Mary en Ben. Fitch snapt al snel wat het probleem is. Hij zegt: 'Waarom zeg je niet, dat je zijn kamer moet gebruiken voor een onvoorziene gast. Dan laat je hem bij mij logeren. Dat is geen probleem, ik bel Elena nog wel even op.'
'Dat is op zich een goed idee, maar ik ben bang, dat hij het toch wel te horen krijgt. En dan? Dan is hij nog minder gemotiveerd. Dat kan ik nu niet gebruiken.'
'Waarin stuur je hem dan niet naar Coyote Creek en laat Harold of Tim de bewaking overnemen. Het duurt veel langer, voor die roddels daar komen. Bovendien rijden er nu toch geen bussen.'
'Dat is een goed idee. Maar ik moet hem wel iets zeggen, want anders zal hij toch heel erg boos op me zijn. Niet dat me dat interesseert, maar het is niet goed voor de roedel.'
'Waarom zeg je dan niet, dat er iets gebeurd is met Mary, en dat je liever even niet hebt, dat hij in de buurt is. Dan heb je niet gelogen, en hij kan denken wat hij wil. Jij bent zijn Alpha, dus hij heeft naar je te luisteren.'
'Dat is geen slecht plan. Precies zoals jij het zegt, dat kan niet, maar wel zoiets in de richting. Ik weet wel iets. Bedankt, Fitch.'
'Graag gedaan.'
We rijden dan in stilte verder en dan vraag ik aan Fitch: 'Wat zei Elena eigenlijk over je plan om je geboorterecht terug te gaan eisen?'
'Dat ging beter, als ik verwacht had. Ze was het er helemaal mee eens, toen ik haar alles verteld had. Ze vindt het wel jammer, haar ouders hier te moeten achterlaten. Maar ze snapt ook, dat ik deze kans met beide handen moet aangrijpen. Ze kan het zich bijna niet voorstellen, dat ze misschien een Luna wordt, net als Sayen. Maar er is maar één probleem, ze wil absoluut vanaf het begin mee. Kun jij of Sayen eens met haar praten? Ik kan hem echt niet verslaan, als ik me zorgen moet maken om Elena, omdat ze in de buurt is.'
Fitch, ze is nog zo jong, ze staat bij het gevaar dat ze loopt nog helemaal niet stil. Ik zal Sayen eens vragen of ze niet met haar wil praten.'
'Bedankt, Mark. Want dat zit me best wel dwars.'
We komen dan al bijna aan bij Richard. Ik zie hem al van ver staan. Ik stop bij hem en Richard stapt uit. Ik wenk Richard, dat hij in moet stappen en hij komt langs me zitten. Maar voordat ik wat kan zeggen, zegt hij: 'Je komt me zeker vertellen, dat Mary haar zielsverwant heeft gevonden.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...