Omdat we de 5K voorbij zijn en een nieuwe cover hebben, vandaag een extra deel...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Even later komen er twee oudere mannen binnen. De ene man zal rond de 50 jaar zijn, en de andere man is fors ouder, ik schat hem rond de 70 jaar.
Ik sta op en heet ze welkom: 'Welkom, ik ben Alpha Mark Carlsson. Gaat u alstublieft zitten, we wachten nog even op de overige stamoudsten.' De mannen lopen eerst op me af en stellen zich voor.
De jongere stamoudste stelt zich als eerste voor: 'Aangenaam kennis met u te maken, Alpha Carlsson. Ik ben Mitch Dowell.' Ik schud hem zijn hand en wijs hem een stoel aan. Dan richt ik me tot de oudere man. Ik steek mijn hand uit, en die neemt hij met een krachtige hand aan.
'Aangenaam kennis te maken met de nieuwe Alpha van de Moonstone Wolves. Ik ben Albert Satway, Hoofdstamoudste van Coyote Creek.' 'De eer is geheel wederzijds. U heeft nog een krachtige hand voor uw leeftijd. En ik zie in uw ogen nog veel levenskracht. Moge Luna uw leven nog vele jaren begunstigen.'
'Oh, een Alpha die ook weet respect voor de ouderen op te brengen. Dat is een mooie ontwikkeling. Ik ben benieuwd wat u te vertellen heeft.' Ik glimlach en wijs hem een comfortabele fauteuil aan. Glimlachend neem hij plaats en ik ga achter het bureau zitten.
Hij zegt: 'Het werd hoog tijd, dat Ethan hier weggejaagd werd. Hij gedroeg zich als een Alpha, maar dat was hij niet. Maar hij was sterker als ieder van ons, dus nam hij die positie in. Het is goed dat hij weg is. Wat heb je met hem gedaan?' 'Dat beantwoord ik zo dadelijk, als iedereen hier is. Jullie hebben recht het allemaal te horen, en ik ga het niet meerdere malen vertellen. Maar ik heb van Wilbert begrepen, dat er hier geen Alpha was, omdat de gemeenschap hier zo klein was.' 'Hij was ook niet echt een Alpha, maar een leider. Maar we beschouwden hem wel zo.'
Enkele minuten later komt Wilbert binnen met een oudere man. 'Dit zijn de laatste van de stamoudsten. Er zijn ook al enkele mensen, die ik in de grote hal heb gestuurd.'
Ik knik en zeg: 'Bedankt Wilbert. Zijn die jongens ook al terug? Ik wil je dadelijk, nadat ik met de stamoudsten heb gesproken nog even zien. Ze hebben een beloning verdiend.' 'Ik heb ze nog niet gezien, maar ik ben er zeker van dat ze wel willen wachten.'. Daarop verlaat hij het kantoor en maakt de deur dicht.
Ik loop op de man toe en steek hem een hand toe. 'Aangenaam kennis met u te maken, ik ben Alpha Mark Carlsson van de Moonstone Wolves.' De man glimlacht, en schud stevig mijn hand.
'Eveneens aangenaam kennis te maken met u, Alpha Carlsson. Ik ben Dave Gregor, stamoudste van Coyote Creek.' Ik schat de man zo rond de 60-65. Ik wijs hem een stoel toe en ga dan weer zitten achter het bureau.
'Welkom heren. U zult zich wel afvragen, waarom ik u hier in het huis van Ethan ontboden heb. Wel nu, Ethan zal hier nooit meer terugkeren. Ik heb hem weggejaagd, en het is hem aangeraden hier ook niet meer terug te komen, mocht hij nog leven. Ik heb namelijk de wolven op hem afgestuurd.
U moet weten, dat ik niet alleen de nieuwe Alpha van de Moonstone Wolves ben, maar ook de zoon van Akycha. Hierdoor bezit ik vele bijzondere krachten, en het communuceren met gewone wolven behoort daar ook toe. Ethan heeft zich verrijkt door de handel in dierenvellen, waaronder die van wolven.
Bovendien had hij vervalste eigendomsdocumenten, waardoor hij geld aftroggelde van de mensen hier in de buurt. U weet net zo goed als ik, dat deze grond als sinds tientallen jaren toebehoorde aan de familie Wilson. Ik heb deze grond geërfd, door de positie van Alpha van mijn grootvader over te nemen. Wat Ethan dus deed, was onrechtmatig.
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...