Een nieuwe toekomst voor de Madisons

803 36 2
                                    

'Mag ik vragen wat voor werk je doet en wat je verdient? Misschien dat ik je kan helpen. Het is mij niet te doen om je voor me te winnen, ik wil dit echt doen om jullie uit de problemen te helpen.

Ik ben zelf ook ooit zo arm geweest. Ik had een behoorlijke schuld bij de bank, en zag ook geen uitweg. Dat is nu allemaal gelukkig voorbij, omdat ik erg veel geld geërfd heb. Maar juist daarom ben ik eerder geneigd om iemand in dezelfde situatie te helpen.'

'Ik ben machinist om houtstammen weg te slepen uit het bossen. Dat verdient niet heel erg goed, maar net genoeg om niet te verhongeren. Maar ook weer niet genoeg om van mijn schulden af te komen.'

'Wat als ik je een baan aanbood bij mijn bedrijf? Je bent machinist, dat is precies wat ik zoek. Ik zoek nog iemand die me de wegen vrijhoud om de bussen ook in de winter te kunnen laten rijden.

En als er een bus vast komt te zitten, die weg te slepen. Ik zal niet ontkennen, dat het hard werken is, maar ik bied je een goed salaris en goede voorwaarden, en ik zal eens met je bank gaan praten om wat te gaan doen aan je schulden. Wat zeg je ervan?'

Logan staat versteld van het aanbod dat ik hem doe. 'Meent u dat nu? En als ik dan alsnog niet voor u stem?'

'Logan, ik koop geen stemmen. Dat zou ik niet eens willen. Ik geef mijn roedelleden ook een vrije keuze, dus waarom zou ik van jou wat anders verlangen? En ja, en ik meen het met mijn aanbod. Wil je de baan, of niet?'

'Ja, natuurlijk! Ik zou gek zijn als ik nee zou zeggen.'

'Dan kom je overmorgen met de rest mee naar Coyote Heights, dan krijg je je contract en bespreken we je salaris. Helaas moet ik de machine waar je op gaat werken, nog kopen, maar ik heb goede contacten met een dealer, maak je geen zorgen. Zeg maar tegen je oude baas, dat je overmorgen een andere baan hebt.'

'Kan dat zomaar? Ik kan toch niet zomaar bij mijn baas weg gaan?'

'Waarom niet? Hij kan je toch ook zo ontslaan? Van mijn part begin je morgen al, kom dan morgen maar voorbij. Vraag Nethan maar of hij je wil brengen.'

'Je gaat er wel heel gemakkelijk mee om. Maar goed. Maar wat moet ik dan doen, als je nog geen machine hebt?'

'Je helpt Nethan mee de bussen opknappen, die moeten helemaal in orde zijn en er netjes uitzien. Er is nu nog niet veel sneeuw en de meeste wegen zijn nog erg goed. Dus erg veel werk is er nu nog niet. Maar zodra er meer sneeuw valt, moeten de wegen wel klaar zijn voordat de bussen gaan rijden. Denk eraan, het is vooral voor de schoolbus.'

Logan staat dan op en zegt: 'Ik geef niet snel toe dat ik fout ben of een verkeerde mening heb, maar over u kon ik het niet fouter hebben als ik het nu had. U bent oprechter dan ik dacht, u denkt aan uw medemens, ook die het wat minder hebben. Ik had het echt helemaal fout met mijn mening over u. Wat ben ik toch een oen! Wacht even.'

Hij draait zich om en roept: 'Mia, kom eens hier. Ik moet je wat vertellen.'

Mia komt al snel binnen, en kijkt verbaasd hoe vrolijk haar vader is. 'Wat is er, vader?'

'Mia, ik geef je toestemming om te gaan studeren. Kom, dan gaan we zitten en bespreken we samen met mijnheer Carlsson je toekomstplannen.'

'Vader, zou je dan niet ook zijn vrouw en ook Nethan binnen vragen? Die staan buiten nog in de kou te wachten.'

'Je hebt helemaal gelijk. Wat ben ik ook voor een gastheer!'

Hij snelt naar buiten en even later komt hij terug, achtervolgt door Sayen en Nethan. Hij zegt: 'Let maar niet op de rommel, ik heb nog geen tijd gehad om alles op te ruimen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu