Zenuwen voor Lucas

792 52 3
                                    

Na een paar minuten ga ik verder. Een keer kuchen is genoeg om iedereen weer attent te maken.

'Omdat er hier nu enkele nieuwe roedelleden, afkomstig uit Anchorage, zijn komen wonen, is het misschien handig om hier de leidinggevende voor te stellen. Allereerst wil ik de burgemeester en mijn grootvader en raadgever, Jack, voorstellen. Jack als je even naar voren wil komen?'

Jack staat glimlachend op en loopt het podium op. Hij snapt niets waarom ik hem naar voren roep, maar ondergaat glimlachend zijn voorstelling. 

Ik geef hem kort het woord en hij zegt: 'Oké, hier was ik even niet op voorbereid, Mark heeft me hier even mee overvallen. Maar gelukkig weet ik me altijd wel te redden. Ik ben dus Jack, de grootvader van Mark Carlsson, onze Alpha. Wij mogen erg gelukkig zijn, met zo'n krachtige Alpha als hij is, maar hij zou niets zijn, zonder zijn lieftallige partner en toekomstige echtenote, Sayen. Sayen is net als Mark, een heel bijzondere weerwolf. Ze is de Maanprinces, en we zijn zeer vereerd haar in ons midden te mogen hebben.'

Sayen staat op en loopt het podium op. Ik help haar het podium beklimmen en ze zegt: 'Waarom heb je me hier niets van gezegd? Dan had ik me een beetje kunnen voorbereiden.' 'Het is een beetje spontaan ontstaan. Het waarom zal je dadelijk wel duidelijk worden. Misschien dat je dadelijk nog even wil blijven staan, als ik de andere Bèta's ga voorstellen.' 

'Heeft het met Lucas te maken?' 'Ja, en hij komt als laatste.' Sayen kijkt me aan en zegt: 'Dan weet ik het al. Goed, ik zal het meespelen. Ik hoop dat het goed gaat aflopen.' 'Anders ik wel.'

Jack zegt: 'Als onze Alpha en Luna klaar zijn met elkaar te spreken, wil misschien onze Luna ook nog wat zeggen?' Sayen glimlacht naar hem, met een allerliefste glimlach, die ieder mannenhart week zou maken. 

Sayen loopt naar voren en zegt: 'Tja, Ik ben net zo verrast als Jack door dit, maar dat houdt niet in, dat ik me niet graag aan jullie voorstel. 

Zoals Jack al correct opmerkte, ben ik inderdaad de Maanprinses. Ik heb twee jaar moeten ronddolen als een witte wolf, om mijn zielsverwant te vinden. Ik vond hem, slechts 8 weken geleden. Het voelt inmiddels alsof het jaren zijn. Iedereen die een zielsverwant heeft, weet wat ik bedoel. 

Alleen voor ons is het nog honderd maal heftiger, zo niet nog heftiger. Want jullie Alpha, mijn partner en toekomstige echtgenoot, Mark Carlsson, is niemand meer als een zoon van Akycha. Zoon van de Zonnegod. Daarmee beschikt hij over krachten, die onvoorstelbaar zijn. Net als de mijne. Toch zijn onze krachten behoorlijk verschillend, wat ook niet zo verwonderlijk is, aangezien onze krachten van onze vader en moeder komen. Maar zo sterk als Mark ook is, een roedel in zijn eentje leiden, dat is vrijwel onmogelijk. Daarvoor heeft hij een drietal Bèta's. Ik geef het woord nu weer even aan Mark, zodat hij de introductie van zijn Bèta's kan doen.'

Er klinkt applaus en Sayen ondergaat het glimlachend.

'Dank je Sayen. Sayen heeft gelijk. Een roedel kun je niet in je eentje leiden. Ik heb daarvoor een drietal Bèta's aangesteld, die me een hoop taken lichter maken voor de dagelijkse leiding hier in Coyote Heights. 

Mijn eerste Bèta is James Desander. Hij zal samen met mijn derde Bèta, Harold, gaan dienen als wetsdienaars hier in de gemeenschap. 

Maar net als ik, zouden ze maar half de man zijn, die ze nu zijn, als ze hun partners niet naast zich hadden. James, zou je samen met Apony naar het podium willen komen? En ook jij, Harold?' 

Ik zie dat Sarah er niet is. Harold kijkt een beetje treurig, ik weet heel zeker, dat hij gewild had, dat Sarah nu hier zou zijn.

James loopt samen met Apony het podium op, en Apony straalt van trots, dat ik haar man zo in het zonnetje zet. 

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu