De verkiezingsuitslag

674 40 3
                                    

Ze kunnen maar amper bijhouden, maar ze doen hun best. Op volle snelheid rennen we door het dorp, waarbij we enkele voorbijgangers moeten ontwijken. Sayen staat al buiten te kijken, of ze ons ziet, en houdt de deur voor ons open. Eenmaal bij het huis, stoppen we pas met rennen en dan lopen we meteen naar binnen. Ik loop meteen de slaapkamer in, waar ik transformeer. Ik heb het behoorlijk warm en begin dan ook hard te zweten.

Sayen komt ook de slaapkamer binnen en zegt: 'Waar bleef je nou? Ze staan al te wachten. Ze zijn al bijna klaar met het tellen van de stemmen!'

'Ik heb je toch al verteld, dat er een noodgeval was in Coyote Creek. En net toen ik wou gaan, kwam Melissa er nog aan. Ik kon het niet maken om zo te vertrekken.'

'Hoe gaat het met haar? Is ze de klap al een beetje te boven?'

'Het gaat redelijk met haar. Schijnbaar heeft ze me al vergeven, zoiets kon ik opmaken uit haar woorden. Ze wou weer haar taken oppakken als Bèta, en ik heb haar dat toegestaan. Maar ze blijft onder toezicht van Jim. Morgen komt ze samen met Jim verslag uitbrengen van de verhoren van de stamoudsten daar. Ik hoop dat ze zich een beetje kan inhouden, want daar maak ik me wel een beetje zorgen over.'

'Je hebt haar weer Bèta gemaakt? Gaat het dan al zo goed met haar?'

'Het gaat beter, maar goed wil ik het nog niet noemen. Maar ze wil uiteindelijk niet blijven. Ze heeft me gevraagd om voor haar een andere plaats te zoeken.'

'Dat kan ik wel begrijpen. Waarom haal je haar niet gewoon hier naar toe. Daar heeft ze veel te veel herinneringen aan Mike. Want daarom zal ze weg willen.'

'Dat is ook een mogelijkheid. Wat ze ook uiteindelijk wil, ik ga het haar niet weigeren.'

'Ik had niet anders van je verwacht, Mark. Maar douche je maar snel, dan leg ik je vast je kleren klaar. We moeten echt weg.'

'Niet voordat ik een zoen van je heb gehad.'

Sayen lacht en zegt: 'Je bent ook onverbeterlijk.' Ze omhelst me en geeft mee een gepassioneerde zoen. Dan slaat ze me op mijn billen en zegt: 'Hup, schiet eens op. De mensen wachten op je.'

Ik snel de douche in en was me vlug. Als ik de douche uitkomt, heeft Sayen mijn kleren al klaar gelegd, en snel kleed ik me aan. Het zijn dezelfde kleren, die ik aanhad toen ik met Anouk en Peter uit ging eten, direct na mijn erfenis. Dat brengt me een glimlach op mijn lippen. Snel loop ik nog terug in de badkamer en fatsoeneer mijn haren.

Dan loop ik naar de woonkamer, waar Sayen al op me staat te wachten. Ze heeft een nieuwe jurk aan, die haar erg goed staat. Je kunt duidelijk haar bollende buik zien. Mary en Richard wachten ook al om mij, samen met Mia en dan lopen we gezamenlijk snel de deur uit. Sesi en Tail laten we thuis, die slapen al sinds we thuis zijn gekomen, ze zijn uitgeput.

Een paar minuten later komen we aan in de gemeenschapsruimte, waar men reikhalzend naar ons uitkijkt. James komt op ons af en zegt: 'Daar ben je eindelijk. Waarom ben je zo laat? Iedereen wacht op je.'

'Er was een noodgeval in Coyote Creek. Ethan was weer terug.'

'Meen je dat nou? Wat heb je met hem gedaan?'

'Die valt ons nooit meer lastig, dat is zeker. Maar ik praat je morgen wel bij, als Jim en Melissa verslag komen uitbrengen van de verhoren, die ze nu afnemen. Er is daar heel wat gebeurd.'

'Melissa komt morgen ook? Pakt ze haar taken als Bèta dan weer op?'

'Dat wou ze zelf. Ze wil een aardig woordje met Albert gaan praten, want volgens haar is dat de man die Mike overgehaald heeft om met Bulovski in zee te gaan.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu