Halfwolven worden weerwolven

820 46 0
                                    

'Dat lijkt me fair. Dan zal ik maar gelijk de eerste stap doen. Ben ik een halfwolf?'

'Dat kan ik nu nog niet zeggen. Daarvoor zal ik me eerst moeten transformeren naar wolf. Sayen zal hetzelfde doen, en dan zullen we ons eerst hier op dit podium tonen. Daarna zal ik langs jullie lopen en tot jullie praten. Als ik jullie vertel te gaan staan, ben je een halfwolf. Niemand zal overigens horen wat ik tegen jullie zeg, als wolf kan ik enkel praten via de link. Ik ben dus geen pratende wolf.' 

Er wordt wat gelachen en dan zeg ik: 'Als jullie ons even willen excuseren? Dan komen we over enkele ogenblikken terug.' Er klinkt nu opgewonden gemompel. Sayen en ik verdwijnen achter de schermen die we geplaatst hebben. Ik kleed me snel uit en leg mijn kleren in een tas, die we voor dat doel daar neer gelegd hebben. Dan transformeren we naar wolf en we lopen dan samen weer terug naar het publiek, die gespannen staan te kijken. Als we verschijnen slaken de mensen kreten van bewondering. 

Statig lopen we naar het podium en ik begin met iedereen een link te leggen. Boven wonder lukt me dat met iedereen en tot mijn geruststelling, zit er niemand bij, die een volledig mens is, er zijn enkel halfwolven en volle weerwolven. 

Ik begin zachtjes te spreken: 'Dat ik niet kan praten als wolf, wil niet zeggen, dat ik met niemand kan spreken via de link. Dit kan niet iedereen, alleen Sayen en ik kunnen een link leggen met mensen. En met mensen bedoel ik iedereen in mensenvorm. 

Weerwolven kunnen in mensenvorm niet met elkaar communiceren met de link. Enkel de meest krachige weerwolven, zoals ik en Sayen ben, kunnen dat. Eigenlijk zeg ik het nu fout, want ik ben nu niet Mark, maar Yakome. Dat betekent rode Aurora, en zoals je aan mijn vacht kunt zien, past die naam me volledig. Maar het past ook bij mijn zielsbestemming, als zoon van Akycha. Hij is immers verantwoordelijk voor de Aurora die we in de donkere maanden kunnen zien. 

Sayen heeft als wolf ook een andere naam. Maar in tegenstelling tot alle andere weerwolven, hoefde zij nooit te zoeken naar haar wolf, die heeft Luna haar al gegeven. Het enigste wat ze niet had, was een naam. Die moest haar Mate haar geven. Ik heb haar White genoemd, toen ik haar ontmoette. Ik was toen nog geen weerwolf, mijn eerste transformatie was nog niet geweest. Maar ik voelde toen al, dat ze bijzonder was. Omdat ze zo wit was, heb ik haar White genoemd. En toen mijn eerste transformatie voltooid was, heeft ze die naam geaccepteerd en daarmee heeft ze bevestigd dat ik haar Mate was.' 

Het begint nu aardig donker te worden en het plein wordt nu enkel nog verlicht door wat fakkels. Ik zeg tegen White: 'Jammer dat de maan nu niet zo fel is, zodat we meer konden zien.' Daarop zegt ze: 'Je vergeet dat ik de Maanprinces ben. Daar kan ik iets aan doen.' 

Ik kijk haar aan en zie hoe ze voor het eerst een van haar bijzondere krachten begint te gebruiken. Er begint een witte gloed vanuit haar vacht te verschijnen die tot aan de hemel begint te reiken. Iedereen is muisstil, niemand durft iets te zeggen. Opeens drijven de wolken uit elkaar en begint de maan te schijnen als nog nooit tevoren.

White zegt dan tegen iedereen: 'Dit is een van mijn unieke krachten. Ik kan de maan aanroepen te gaan schijnen. Over een week is het volle maan, en dan zal de maan erg krachtig zijn. Maar vanavond zal deze minstens zo krachtig zijn als bij een normale volle maan. Het kan dus vanavond voorkomen, dat diegenen die er voor kiezen weerwolf te worden, dat ze meteen transformeren. Maar dat kan alleen vannacht gebeuren, of anders bij de eerste volgende volle maan.' 

Iedereen is zeer onder de indruk van White. Dan zegt ze tegen mij: 'Zullen we dan onze ronde maken?' 'Eigenlijk is het helemaal niet nodig om langs te lopen, ik weet al wie er een halfwolf is, en wie niet.' 'Dat weet ik, ik kan het ook voelen. Maar nu kun je iedereen nog de keus laten of een weerwolf willen worden of niet. Dan zitten ze niet met een stempel opgezadeld.' 'Daar heb je gelijk in. Kom, dan gaan we beginnen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu