We komen aan bij de notaris. 'Zoals je ziet, is het kantoor van de notaris niet echt heel sjiek, maar ik vertrouw de man, zoals mijn vader hem vertrouwd heeft. Ga je mee naar binnen? Want ik ga er de papieren tekenen van mijn erfenis van de grond, en dat is ook in jouw belang. En dan moet ik nog de papieren van het nieuwe stuk grond tekenen. En nog een paar dingen. En dan gaan we nog wat voor jou kopen.'
Sayen is opeens heel nieuwsgierig. Ik zet de wagen neer bij het kantoor en loop om de wagen heen. Galant maak ik de deur open voor Sayen, die me beloont met een stralende glimlach. Alleen daarvoor was het me waard haar de deur te openen, maar ze beloont me ook nog eens met een kus op mijn wang. Ik steek haar een arm toe en we lopen samen arm in arm naar de voordeur toe.
Schijnbaar heeft de notaris ons verwacht en zien aankomen, want de deur gaat open en staat hij in een keurig pak op ons te wachten. 'Welkom terug, mijnheer Carlsson. Wie is de mooie dame aan uw zijde?' 'Dat is Sayen Hillwater, mijn toekomstige echtgenote.' 'Kijk aan, u heeft uw geluk gevonden in Coyote Heights. Aangenaam kennis met u te maken, mevrouw Hillwater.'
Hij stelt zich netjes voor en laat ons dan binnen in het kantoor. Hij heeft opgeruimd, want het kantoor ziet er nu veel ordelijker uit, als de laatste keer dat ik er was. Het ziet er nu uit, zoals een notariskantoor behoort te zijn. Hij laat ons plaats nemen in enkele comfortabele zetels, die nog nieuw ruiken. De notaris is duidelijk bezig zijn kantoor op te frissen. Ik ben er ergens wel blij om, voor Sayen. Zoals het kantoor er eerst uitzag, was nou niet echt uitnodigend. De notaris heeft zelfs gedacht aan een karaf ijswater en heeft zelfs de moeite genomen om de airco aan te zetten. Het is behaaglijk binnen.
Ik kijk rond en zeg: 'U heeft uw kantoor al een stuk beter opgefrist, de laatste keer zag het er zo niet uit.' De notaris kijkt verlegen en zegt: 'U moet weten, dat ik eigenlijk al weer even uit mijn vak was. Ik was wel nog als notaris ingeschreven, maar ik was niet meer echt actief. Tot u voor mijn deur verscheen. Dat heeft me doen besluiten, mijn vak weer op te pakken. Ik moet mijn verontschuldigingen aanbieden voor het feit, dat ik u dat niet eerder heb verteld.'
'Beste man, uiterlijkheden zeggen me niets. Ik weet dat u een goed man bent, en als mijn vader u vertrouwd heeft, en mijn gevoel is goed, heb ik geen reden om aan u te twijfelen. Ik ben er zeker van, dat u mijn belangen naar behoren zult behartigen.'
'Ik dank u voor uw vertrouwen, en ik zal er alles aan doen om uw vertrouwen niet te beschamen. Hoe was uw gesprek met Sheriff Bulovski? Hij was onlangs hier om me een aanbod te doen voor het stuk grond, dat u wilt kopen. Ik moest hem toen vertellen, dat u het gekocht heeft. Ik hoop dat u dat niet erg vindt, hij is tenslotte mijn Alpha.'
'Ik vind het niet erg, maar het feit dat hij je Alpha is, zit me niet lekker. Wat zou je er van vinden om aan mijn roedel te behoren?' De notaris kijkt me geschokt aan, en zegt: 'Ik begrijp het niet helemaal. Hoe wilt u dat voor elkaar krijgen?'
'Wel, ik ben ook een Alpha, en wel een, waar de Sheriff wel een beetje bang voor is. Als u mijn belangen wilt behartigen, dan wil ik ook dat u onder mijn hoede bent. Ik vertrouw de Sheriff net zo lang als ik hem zie.'
'Ik denk dat ik het een beetje snap. Ja, ik zou graag uw belangen willen behartigen en als ik zo onder het juk van Bulovski kan uit komen, graag.' 'Dan gaan we dat nu even regelen.' Ik pak mijn telefoon en bel rechtstreeks de Sheriff op. 'Bulovski' 'Hallo Chris, met Mark, Ik moet even dringend met je spreken. Ik ben hier bij mijn notaris, je kent hem wel, notaris Mainwaring.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...