Ik glimlach naar Fitch en dan zegt Fitch: 'Ik zal je nu eerst even voorstellen aan mijn eerste Bèta, Dylan.'
'Is Dylan je eerste Bèta? Een goede keuze. Ik heb hem vanmorgen al gesproken, toen ze met alle geweld je aan het zoeken waren.'
Fitch kijkt me verbaasd aan en zegt: 'Hebben ze dat echt gedaan? En ik had ze nog zo gezegd, dat ze op me moesten wachten. Nou ja, ik geloof dat ze nu wel zullen luisteren.'
Hij roept dan Dylan en hij zegt tegen hem: 'Dylan, ik geloof dat je al kennis hebt gemaakt met Alpha Mark Carlsson. Hij mag wel jong zijn, maar hij is de meest krachtige Alpha, die ik ooit gezien heb. Ik weet zeker, dat hij mij met gemak kan verslaan, maar ik weet dat hij me nooit zal uitdagen. Hij is juist degene geweest, die me naar huis heeft gestuurd om Alpha te worden. Dus behandel hem maar met respect, dat doe ik ook.'
Dylan schudt de hand, die ik naar hem uitsteek. Dan zegt hij tegen Fitch: 'Alpha, ik moet wel bekennen, dat we niet helemaal uw orders hebben gevolgd vanmorgen. We waren ongerust en wilden u gaan zoeken. Maar ze lieten ons niet meteen het dorp binnen. Alpha Carlsson heeft ons toen gerustgesteld en teruggestuurd.'
'Dat had ik gehoord, ja. Ik zal het jullie nu vergeven, maar voortaan doe je gewoon wat je gezegd wordt. Zeker als we bij een andere roedel te gast zijn en heel zeker hier. We zullen hier nog wel een vaker komen, dus wen er maar vast aan. Maar ik wil je voor iets heel anders aan hem voorstellen. Alpha Carlsson gaat in ons gebied investeren, hij wil er een conservenfabriek gaan plaatsen in de haven. En jouw familie is in het bezit van de toegangsweg naar de haven. Kun jij voor je familie spreken?'
'Het ligt eraan waarover het gaat. Mijn vader is tegen op de komst van die fabriek, omdat hij bang is, dat er te veel natuur verloren gaat en dat er vervuilend te werk wordt gegaan.'
Ik zeg dan tegen Dylan: 'Ik zou er hier over kunnen praten, maar ik denk dat het beter is, als we dit in besloten kring bespreken. Ik ben in ieder geval niet van plan vervuilend te gaan werken. Er zijn hier genoeg mogelijkheden om ook milieubewust een fabriek te laten draaien, zonder dat de natuur en de omgeving er van lijdt. De fabriek zou voor velen een goede inkomstenbron kunnen worden, en dat hebben jullie daar hard nodig.'
'Ik zal uw verhaal eerst even aanhoren en dan zal ik met mijn vader overleggen. Ik zelf sta er niet negatief tegenover, maar mijn vader wel.'
'Ik heb nu nog wel even tijd, zou je over een half uur bij mijn huis kunnen komen? Ik heb voor de komende tijd een drukke agenda, dus als het kan, wil ik dit zo snel mogelijk afgehandeld hebben.'
'Dat is goed. Dan zorg ik, dat mijn mannen goed geïnstrueerd worden, zodat zulke voorvallen als vanmorgen niet meer voorkomen.'
Fitch knikt goedkeurend en Dylan loopt dan weg.
We lopen dan weer terug naar het dorp. Ik zeg tegen Fitch: 'Waarom heb je dit nu meteen ter sprake gebracht, dit had toch ook kunnen wachten?'
'Nee, dat had het niet. Dylans vader heeft erg veel invloed in de gemeenschap. En als wij onze plannen erdoor willen krijgen, dan hebben we zijn hulp nodig en zou voor mij het leven als Alpha ook gemakkelijker worden.'
'Op die manier. Is hij een rijk man?'
'Nee, niet echt. Maar hij bezit wel een groot stuk grond en dat geeft hem veel invloed.'
'Ik snap het. Nu herinner ik me ook zijn naam. Ik dacht al dat Dylans achternaam me bekend voor kwam. Zijn vader heet Rowan Steward, als ik me niet vergis.'
'Ja, dat klopt. Dadelijk vertel je me ook nog, dat je nog meer mensen uit mijn roedel kent.'
Ik lach en zeg: 'Nee, maar zijn naam is ter sprake gevallen, toen ik daar die grond kocht.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...