Het is avond en Sean en Jeremy zitten samen met mij en Sayen in de woonkamer. Ze vertellen me over de vorderingen in de barakken. Dat is zeer goed gegaan, ze zijn al helemaal klaar. En dat is maar goed ook, want morgen komen de eerste gasten al. Maar het is voor iedereen een vermoeiende dag geweest en Sean en Jeremy gaan dan al tijdig slapen. Ik laat nog snel de wolven uit, om daarna snel in bed te kruipen. Sayen ligt al in bed, maar ik weet dat ze nog niet slaapt. Maar eerst ga ik nog kijken in de babykamer.
Het geeft me een warm gevoel als ik zo naar mijn kinderen kijk. Opeens voel ik een harige snuit aan mijn handen, het is Tail. Hij is alleen en ik krabbel hem over zijn hoofd. Maar ik weet waarom hij hier is. Het komt door mijn vader. Hij wil mijn kinderen ook een keer zien. Dan maak ik de deur weer dicht en buk me om Tail nog eens goed te knuffelen. Hij beloont me met een lik in mijn gezicht en daarna gaat hij weer terug in de mand liggen, samen met Sherada.
Ik ga dan naar de slaapkamer en was me nog vlug. Dan kruip ik bij Sayen in bed en zeg: 'Ik was net aan het kijken bij Elisa en Atka. Toen kwam Tail langs me staan. Maar ik geloof dat mijn vader ervoor gezorgd heeft, dat Tail kwam kijken. Zo heeft hij het me vandaag ook gezegd.'
'Hoe is het eigenlijk gegaan met Melissa en je vader?'
'Goed, we waren niet zo lang bij hem op bezoek, maar het was wel leuk. Het was erg goed voor Melissa, dat ze mijn vader eindelijk gezien heeft, zoals hij werkelijk is. Hij was nu in een menselijk lichaam.'
'O ja? Hoe zag hij er dan uit?'
'Heel groot en gespierd, maar met het hoofd zoals hij vroeger was.'
'Dus wel een beetje, zoals op de foto's?'
'Ja, aan zijn gezicht is er niets veranderd.'
'Jammer dat ik er niet bij was. Ik had hem graag nog eens gezien.'
'Wie weet, hij is en blijft een god. Wie weet wat ze voor ons in de planning hebben.'
Dan komt ze tegen me aan liggen en we vallen dan al snel in slaap.
De komende dagen zijn we druk bezig met de laatste details en het ontvangen van gasten. Een hoop onbekende weerwolven in het dorp brengt spanning met zich mee, maar iedereen is onder de indruk van het cordon van wolven, dat rondom het dorp ons bewaakt. Ik heb wegen laten afsluiten door Harley en heb borden laten maken, dat de afsluiting 4 dagen duurt. Hierdoor is het dorp heremetisch afgesloten en kan er niemand zonder mijn toestemming in of uit. Er is slechts één toegangsweg tot het dorp en daar staat Richard en Stuart.
Sinds ik Richard straf heb gegeven, doet hij zijn stinkende best om weer bij me in de gunst te komen. Hij beseft niet eens, dat zijn gedrag komt door het feit dat hij weerwolf is geworden. Het is normaal gedrag voor wolven om bij hun leiders weer in de gunst te komen, nadat ze gestraft zijn.
Maar ik vind het niet erg, want daardoor is Richard extra gemotiveerd. Lucas heeft in het dorp een verdedigingsring geplaatst en daarmee staat de beveiliging als een huis. Iedere bezoeker is er van onder de indruk en ze voelen zich dan ook erg veilig in het dorp. Ook het barakkendorp wordt erg gewaardeerd. Ze hadden niet verwacht zulke luxe bedden aan te treffen.
Maar het meest zijn ze nog gecharmeerd van de catering. De mobiele keuken met een bekende kok is een absolute hit. De kok heeft het er maar druk mee, maar hij heeft gelukkig genoeg personeel meegenomen. Het scheelt, ook de kok is een weerwolf, dus hij weet wat hem te wachten staat. Ik heb mijn keuzes weloverwogen gemaakt. Het heeft me nogal wat moeite gekost om hem te vinden, want niet iedereen loopt er te koop mee, dat hij een weerwolf is. Zeker niet in de normale wereld. Maar het was helemaal niet moeilijk om hem te overtuigen voor me te werken, dat was in enkele minuten beklonken.
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Manusia SerigalaHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...