'Het is ook niet de Sheriff, waar ik bang voor ben. En bang is ook niet het goede woord. Het is Tanakuliq, de oppergod. Die is onder ons, in de gedaante van een weerwolf. En die zit achter de daden van de Sheriff.'
'O? Dat is me onbekend. Maar hoe kunnen we strijden tegen een god?'
'Sayen en ik zijn Halfgoden, wij kunnen die strijd wel aan, maar Tanakuliq zal nooit in haar eentje aanvallen. Daarvoor heeft ze de Sheriff nodig. En ze probeert ons te verzwakken, door alle wolven uit te roeien. Daardoor kunnen we onze wolf niet vinden en kunnen we nooit de volle kracht ontwikkelen, die we zouden moeten hebben.'
'Daar heeft Jeremy het ook al over gehad. Maar dat kon ik niet helemaal begrijpen, nu je het zo verteld, dan wel. Maar dat verandert de zaak ook. Dit gaat ons allemaal aan. Nu heb je helemaal mijn steun. Nu heeft mijn bezoek precies dat opgeleverd, waar ik op hoopte. En nog meer dan dat.'
Dan zucht hij eens diep en zegt: 'We gaan een donkere tijd tegemoet, maar gelukkig zijn er ook weer lichtpuntjes, die onze toekomst doen oplichten. En daarmee ga ik nu een eind aan het leed maken, dat mijn dochter en kleindochter heeft.'
Hij kijkt naar Jim en zegt: 'Jim, zullen we samen naar buiten gaan? Als teken, dat we met elkaar verzoend zijn, en dat jullie mijn volledige toestemming hebben?'
Jim knikt blij en zegt: 'Ik zou niets liever willen.'
Sean zegt: 'Kom, dan gaan we snel naar hun toe. Mark, als jij ons voor wilt gaan?'
'Dat is goed.'
Ik loop het kantoor uit, en zie de dames allemaal gespannen op de sofa's zitten. Ik knik ze geruststellend toe en zeg: 'Het is allemaal goed gekomen. Ze komen er nu aan.'
Achter me vandaan komen de twee mannen naar voren, en Sean loopt naar zijn dochter en zegt: 'Het spijt me, werkelijk. Ik wist niet dat ik zoveel problemen had veroorzaakt, dat jullie niet konden samen zijn. Denk je dat je me ooit kunt vergeven?'
Katey omhelst haar vader en zegt: 'Vind je het dan niet meer erg, dat ik met hem samen wil zijn?'
'Nee, we hebben met elkaar gepraat en jullie hebben mijn volledige toestemming om bij elkaar te blijven. Doe wat je wilt. Maar praat wel eerst met elkaar. Niet dat ik je iets zal verbieden, maar mijn gezond vaderverstand zegt me, dat je wel beter wat dingen kunt afspreken.
Verder laat ik je helemaal vrij in de beslissingen die je neemt. Ik zou willen, dat ik ongedaan kon maken, wat ik gedaan heb, maar dat kan ik niet.
Maar Jim is wel een man, die me aanstaat. Hij heeft me verteld van zijn ambities en zijn toekomstplannen. En als dat moet betekenen, dat ik jullie een aantal jaren moet missen, dan is dat zo. Maar ik kan jullie natuurlijk altijd komen bezoeken.'
Dan duwt hij zijn dochter richting Jim en tegen Siena zegt hij: 'Kom, ga je mee naar je papa? Opa vindt dat niet meer erg, als je dat doet.'
Siena omhelst Sean en zegt: 'Dankjewel, opa.'
Dan pakt ze zijn hand en samen lopen ze naar Jim, die met tranen in zijn ogen hun met open armen ontvangt. Katey staat al aan zijn zijde, en dan sluiten Siena in hun armen. Eindelijk kunnen ze een gelukkig gezinnetje zijn. Huilend van geluk omhelzen ze elkaar.
Diana omhelst Sean en zegt: 'Het is maar goed, dat je dit gedeeltelijk goed gemaakt hebt. Want denk maar niet dat je hier mee klaar bent. Je hebt nog heel wat goed te maken bij hun.'
Sean kijkt haar aan en zegt: 'Daar ben ik me volledig van bewust. Ik ben blij, dat iemand me mijn ogen opende. Ben ik dan zo'n verschrikkelijke man geweest? Ben ik werkelijk zo blind van woede geweest, dat ik het geluk van mijn dochter vergeten ben?'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...