We vieren een bescheiden feestje, en we staan eigenlijk al op het punt om te gaan, als er opeen een kleine groep binnen komt. Ik zie al meteen wie het zijn, het is Jeremy en Sean met hun gevolg. Dat is een leuke verrassing. Iedereen kijkt even verbaasd om als deze vreemde groep binnen komt, maar als ik ze blij verrast onthaal, is de rust snel weer gekeerd.
We maken wat plaats aan de tafel en ik stel mijn gasten voor aan de rest van de tafel. Joe Sparrow is behoorlijk onder de indruk van mijn hooggeplaatste vrienden. Jeremy en Sean feliciteren me met mijn overwinning. Dan zegt Jeremy: 'En wie is nu die jongedame, waarover je zo lovend gesproken hebt en ik mijn nek voor uitgestoken heb?'
Ik stel Mia voor aan Jeremy en Desiré. Door haar vernieuwde uiterlijk en haar nieuwe kleren is ze duidelijk al wat zelfverzekerder. Jeremy kijkt haar schattend aan en fluistert tegen mij: 'Ze is geen weerwolf, of heb ik het mis?'
'Nee, maar ze weet wel van onze wereld. Haar vader is ook een halfwolf, maar zijn vader was een Alpha.'
'Aha, vandaar dat ze zo sterk voelt. Ik begin te snappen, waarom je haar zo wilt helpen.'
'Dat is het niet alleen, Jeremy. Ik kon het ook niet aanzien, dat zo'n jong talent niet kon studeren, vanwege financiële problemen van haar vader. En zeker niet als ik er iets aan kan doen.'
'Dat is weer typisch iets wat alleen jij zou doen. Dat was nou niet direct in me opgekomen, maar het laat maar weer zien, dat jij zo'n bijzondere Alpha bent.'
Desiré is druk aan het praten met Mia. Zo te zien klikt het wel tussen de beiden. We kijken het beiden met genoegen aan.
Jeremy zegt: 'Je aanbod kwam precies op een goed moment. Kevin was erover bezig om samen met Alyssa samen te gaan wonen, omdat ze meer behoefte hebben aan privacy. Nu kunnen we daar al wat beter aan wennen, en kan Desiré haar liefde en aandacht op Mia richten.'
'Ik had al zo'n vermoeden. Tja, als je je zielsverwant hebt gewonnen, dan wil je opeens andere dingen. En hoe gaat het met de opleiding van Kevin?'
'Buitengewoon goed. Hij neemt nu al enkele taken van me over, ik heb hem als 2e Bèta benoemd. Ook dat kwam goed uit, mijn 2e Bèta was ziek geworden. Nu kon hij hem vervangen.'
'Blij om dat te horen. En hoe is jullie band nu met hem?'
'Zoveel beter, Mark. Je weet echt niet hoe dankbaar we je zijn. Maar hoe gaat het hier? Nog problemen gehad met Bulovski?'
'Na mijn overwinning hebben ze zich terug getrokken, maar ik ben bij toeval vandaag op een ander complot gestoten.
Ze waren bezig aanslagen te plegen op mijn Bèta's in Coyote Creek. Dus op Sean's schoonzoon Jim en mijn Bèta Harold. Daar kon ik gelukkig een stokje voor steken. De hoofddader is al gedood en zijn medeplichtigen worden nu verhoord. Morgenvroeg komen ze rapport uit brengen over de verhoren.'
'Zou je het erg vinden, als ik, samen met Kevin, daarbij was? En misschien moet je Sean ook vragen, want het gaat hem ook aan.'
'Natuurlijk niet. Maar ik wil je nog iets vragen. Ik zit met een klein probleempje. Ik heb je verteld over Mike, mijn Bèta, die ik heb moeten doden. Zijn zielsverwante is ook een Bèta van me. Maar ze heeft daar te veel herinneringen aan hem, ze wil daar weg.
Maar eigenlijk wil ik haar niet kwijt, ze is me veel te waardevol. Ik probeer haar naar hier te laten verhuizen, kijken of ze hier kan aarden. En als het dan echt niet mogelijk is, dan wil ik haar toestaan naar een andere roedel te gaan.
Maar ik kan haar dat niet rechtuit zeggen. Ik zou graag willen, dat je mijn voorstel eerst afslaat, als ik het je vraag. Want ze komt morgen ook, ze neemt tevens ook de verhoren af.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Manusia SerigalaHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...