Als we bijna boven zijn, zie ik de Maansteen weer voor het eerst sinds maanden. Het roept mooie herinneringen aan mijn eerste transformatie. Ik zie dat het ook indruk maakt op Adessa en Romeo.
Het is verbazingwekkend, boven op de top ligt helemaal geen sneeuw, alsof de Maansteen zichzelf vrij houdt van sneeuw. We stoppen vlak voor de Maansteen en ik loop dan door, de Maansteen op. Zodra ik op de Maansteen sta, begint de hele steen op te lichten. Ik voel hoe de Maansteen op me in werkt, alsof de steen tot me spreekt.
Het voelt alsof de steen en ik één worden. Ik hoor dan een stem door me heen galmen: 'Goed gedaan, Mark en Yakome. Je toont je een ware leider, door zowel weerwolven, als gewone wolven te leiden. Je maakt vorderingen. Maar je moet snel terug naar huis. Sayen heeft je nodig, je zal over enkele dagen vader worden.'
Dan begint de steen weer te doven en het wordt stil. Iedereen staat stomverbaasd te kijken van de merkwaardige gebeurtenis. Adessa zegt als eerste wat: 'Wat in naam van Luna was dat?'
'Dat, Adessa, dat was de stem van Luna. Ze heeft de steen gebruikt om tot me te spreken. We moeten snel terug, Sayen is aan het bevallen. Nu nog niet, maar dat zal niet lang meer duren.'
'Hebben we nog even tijd om wat meer van de steen te zien of moeten we meteen terug?'
'Ik denk dat het nog wel even kan. Doe je ding.'
Adessa en Romeo lopen dan naar de steen toe. Beiden lopen ze de steen op, en ook nu licht de steen even kort op. Maar ze spreekt niet tot hun. Toch voelen ze duidelijk de kracht van de steen en eerbiedig stappen ze weer van de befaamde steen af.
'Dat was indrukwekkend om op die steen te staan. Je hebt gelijk, alleen dit al was de trip waard. Het is een buitengewone ervaring om dit mee te mogen maken.'
'Nu weet je ook, waarom het zo belangrijk is, om dit te beschermen. Wij zijn slechts een kleine schakel in de natuur. Maar wel van hele grote invloed. Als dit verstoort wordt, dan raakt de balans op de wereld verstoord. Dat zou dramatische gevolgen kunnen hebben.'
Adessa zegt: 'Ik begrijp nu, waarom je je roedel zo leidt. Je ziet de grote taak die voor je ligt en je wilt het maximale uit je roedel halen, om dat doel te bereiken. En dat kan alleen maar, als iedereen het grootst mogelijke respect voor je hebt. Je geeft en verdeelt. Daardoor krijg je er nog meer voor terug.'
'Je begint het te snappen. Ik ben onder de indruk. Maar nu moet je er nog wat mee doen.'
'Ik wilde altijd al iets doen, maar ik snapte nooit waarom ik dit zo zou moeten doen. Nu begrijp ik het wel. Om je roedel goed te kunnen leiden, moet je je in dienst stellen van je roedel en er niet boven.'
'Nu begrijp je het eindelijk goed. Zo moet je het doen. Daarom was ik ook zo teleurgesteld in je, toen je je zo misdroeg tegenover Richard.'
'Dat begrijp ik nu. Maar nu moet ik leren, hoe ik dat moet omzetten in de roedel van Jeremy. Want dat zal nog niet eenvoudig zijn.'
'Dat is het zeer zeker niet. Maar daar weet ik wel een oplossing voor. Maar dat bespreken we later wel. We gaan nu terug naar huis, Sayen heeft me nodig.'
Ik loop naar Drogan en zeg: 'We moeten zeer dringend naar huis. Het staat je vrij ons te volgen, maar we houden er een flink tempo op na. Ik weet niet of je dat met je roedel kunt volgen.'
Drogan zegt: 'Nee, laat maar. We blijven nog even hier, maar ik ben je zeer dankbaar, dat je ons dit hebt laten zien, het was echt een eer om je te mogen volgen. Je bent echt een ware Alpha. Ik heb veel van je kunnen leren.'
'Dat kan ik zien, je bent echt gegroeid in je rol als alfa. Ik wens je veel succes.'
'Dank je, Yakome. Zou je me nog een plezier willen doen? Al doe je het niet voor mij, maar dan wel voor Sherada. Neem haar alsjeblieft mee. Ze wil de hele tijd weg sluipen naar jullie toe en ik denk niet dat ik haar nog veel langer kan houden. Volgens mij heeft ze een oogje op je jongste pleegzoon.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Manusia SerigalaHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...