Het is even stil en dan zegt Sean: 'Dus als ik het goed begrijp, ben je een soort heerser over ons allen?'
'Ik weet niet of heerser het goede woord is. Autoriteit, dat is misschien beter. Ik ben degene, die iemand tot verantwoording zal roepen, als hij de regels overtreedt.'
Sean lacht dan en zegt: 'Dat is toch hetzelfde als heerser. Voor mijn part mag je best onze heerser zijn. In principe ben je dat altijd geweest. Je was altijd de sterkere van ons en je weet je manieren om je wil op te dringen verdomd goed. Maar je bent altijd rechtvaardig geweest en eerlijk. Dat is voor mij altijd de reden geweest om je te volgen. Dus als Tanakuliq je Maanprins noemt, dan ben je dat voor mij ook.'
Jeremy stemt er mee in en zegt: 'Dat geldt voor mij ook. Moet je eens kijken, wat voor eenheid we waren in die strijd. Ik kan me niet herinneren, dat ik ooit zoiets heb gezien of dat ik er maar van gehoord heb. Zelfs niet in de historie van ons ras ken ik geen enkel voorbeeld daarvan, maar ik ben niet de grootste kenner van onze historie.'
Een voor een stemmen de Alpha's dan in met het voorstel van Sean. Niet allemaal zo bereidwillig, maar ze zien wel in, dat ze het zwaar krijgen, als ze niet zouden instemmen.
Dan zegt Sean: 'Maar wat doen we nu met de Silver Shadows? Ze hebben nu geen Alpha meer en ze zijn zo groot, dat we ze ook weer niet kunnen overlaten aan de eerste de beste Bèta, die Alpha wil worden.'
'Laat ze zich toch opsplitsen tot kleinere roedels. Dat is beter voor onze veiligheid. Niet dat er dadelijk weer problemen aan de grenzen ontstaan.'
Ik zeg dan: 'Er wordt niets opgesplitst. Als dat een verbetering zou brengen, dan ja. Maar door ze op te splitsen zou je juist meer conflicten krijgen. Dat kan ik niet toestaan. Maar ik denk dat ik wel een stel goede kandidaten heb, die onmiddellijk kunnen aantreden als Alpha en Luna.'
Iedereen kijkt me verbaasd aan en ik zeg: 'Maar dat moet ik ze eerst zelf vragen. Een roedel als de Silver Shadows is erg groot en daarmee is de verantwoording ook groot. Vertrouw op mijn oordeel en jullie hebben het antwoord nog voordat jullie allemaal naar huis heen gaan.'
Daarmee gaan de Alpha's dan akkoord en ik loop met Sayen weg. Ze glimlacht en zegt: 'Zijn we net heersers geworden van alle weerwolven?'
Ik lach en zeg: 'Daar lijkt het op. Ik had gedacht, dat ze er veel moeilijker over zouden doen, maar dat valt best mee.'
Dan zegt ze: 'Denk je dat Darian en Melissa het willen doen? De Silver Shadows leiden?'
'Ik denk het wel, Sayen. Ik zie het gebeuren, dat Keaton en Jenny nog kinderen krijgen. En als ik me niet vergis, konden we dat bericht wel eens heel snel krijgen. En persoonlijk denk ik, dat Keaton liever iemand uit zijn bloedlijn als opvolger benoemt.'
'Denk je? Dan zou de cirkel helemaal rond zijn.'
We zien Darian en Melissa staan en ik vraag ze om even bij ons thuis te komen praten over iets dat we met ze te bespreken hebben. Ze stemmen in en samen gaan we naar huis.
Thuis gaan we zitten in de woonkamer en we vertellen van Tanakuliq en dat Luna ook even op bezoek is geweest. En we vertellen van onze nieuwe titels. Melissa zegt dan: 'Zo, broertje van me. Je maakt promotie. Ik heb echt altijd al gedacht, dat je ooit meer zou zijn, dan alleen Alpha. Het past je. Dus ik moet je voortaan aanspreken met Maanprins Carlsson. Dat is weer eens wat nieuws.'
'Heb het lef eens, Melissa. Want anders zou ik je nu geen roedel aanbieden om te gaan leiden.'
Ze kijken allebei verbaasd naar mij en Sayen en we glimlachen. Sayen zegt: 'Mark wil jullie vragen, of jullie interesse hebben om de Silver Shadows te gaan leiden. Bulovski is dood en hun roedel is nu stuurloos. Maar het is wel een ontzettend grote roedel en je moet echt goed in je schoenen staan om die te kunnen leiden. En dat is een grote uitdaging.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...