Ze loopt het kantoor uit en ik zeg tegen James: 'Wacht je hier even? Dan ga ik even kort met Richard spreken.'
Ik sta op en loop even naar boven, naar de kamer van Richard. Ik klop op zijn deur en ga naar binnen, zonder zijn toestemming af te wachten. Richard zit voor zijn laptop en praat met iemand. Hij zegt: 'Als je het over de duivel hebt. Daar heb je hem.'
Hij draait zijn laptop naar me om en zegt: 'Mijn chef wil je even spreken.'
Ik kijk naar het videoschermpje op de laptop en zeg: 'Een goedenavond, mijnheer Rover. U wou me wat vragen?'
'Ja, ik beveel u uw Alphabevel in te trekken, anders ben ik gedwongen Richard terug te halen.'
'U heeft me helemaal niets te bevelen, mijnheer Rover. U heeft me alleen te volgen. Dacht u nu werkelijk, dat ik dom was en u alle geheimen in mijn roedel aan u zou prijsgeven? Dan bent u toch vrij lichtzinnig. U kunt proberen Richard terug te trekken, maar u weet heel goed, dat u dat niet kunt. U kunt het bevelen, maar hij kan u niet gehoorzamen. Een Alphabevel gaat boven alles en dat weet u goed. Ik heb u al lang genoeg inzicht gegeven in mijn roedel, maar als u nu nog mijn medewerking wil, dan wil ik daarvoor wat terug. Is dat begrepen, mijnheer Rover?'
'Uw toon bevalt me niets. Waarom zouden we nog met u willen meewerken?'
'Omdat u geen keus heeft. Zonder mij kunt u Bulovski niet aan. Meent u nu werkelijk dat ik dom ben? Dat ik werkelijk zo naief ben en alles zomaar aan u overhandig? U mag rustig weten, dat ik uw hulp zeer op prijs stel, en ook graag verder met u zal samenwerken, maar er zullen beperkingen zijn op het gebied van de informatievoorziening. Zeker nu Richard op het punt staat een weerwolf te worden. Ik kan het me niet veroorloven alles in mijn roedel prijs te geven, en dat weet u. En ik stel geen onredelijke eisen.'
Het is even stil aan de andere kant. 'We hebben u duidelijk onderschat, dat moet ik toegeven. Wat zijn uw voorwaarden, dan zal ik met mijn meerderen overleggen of we daarmee akkoord kunnen gaan.'
'Allereerst, u heeft niet veel te kiezen, het is slikken of stikken. Volgens mijn laatste informatie heeft Bulovski iets gecreëerd dat u zult doen huiveren. Ik heb het nog niet met eigen ogen aanschouwd, maar ik twijfel niet aan mijn bron.
Ongetwijfeld heeft Richard u al verteld over die zwarte wolven. Dat was nog niets. Bulovski heeft nu zilveren wolven. Wat ik er van begrijp, zijn ze vele malen sterker dan de zwarte wolven. Dat wil dus zeggen, dat ze sterker zullen zijn, dan de meeste weerwolven. Zullen we dan maar niet praten over mensen.
Wat ik wil is simpel. Ik wil een garantie, dat ik, mijn gezin en deze roedel voor altijd met rust gelaten word voor acties. Ik heb er niets op tegen, dat u af en toe komt inspecteren, want een verdrag moet altijd van twee zijden komen en moet ook nageleefd worden.
Daarnaast wil ik voor de komende strijd een volledige ondersteuning vanuit de lucht. En daarmee bedoel ik gewapende ondersteuning en tactische ondersteuning via satelliet.
Over deze voorwaarden kan niet onderhandeld worden. Indien u weigert, wat zeker mogelijk is, dan ben ik genoodzaakd te doen op de Infinity-star medal te doen. En u weet wat dat betekend. Ik zal in dat geval met veel zwaardere eisen komen.'
Ik zie de man verbleken. Hij roept tegen Richard: 'Waarom heb je me dat nog niet verteld, dat hij een Infinity-star medal had?'
Ik neem het op voor Richard en zeg: 'Het zal ongetwijfeld in zijn rapport van vandaag staan. Hij weet het ook pas sinds vandaag. Dat kon hij u dus ook niet eerder melden.'
De man zegt tegen mij: 'U laat me weinig keus, maar ik moet toegeven, dat uw voorwaarden niet onredelijk zijn, ze zijn zelfs zeer redelijk. Nochtans moet ik dit voorleggen aan mijn meerderen, omdat ik daarover geen beslissing kan nemen.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Lupi mannariHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...