'Wat was dat?', vraag ik aan Jack.
'Dat was een duistere geest. Die neemt de controle van iemand over, zodra die daar een mogelijkheid daarvoor ziet. Dat kan een stemmingswisseling zijn, als er bijvoorbeeld iemand boos wordt. Maar zo'n duistere geest kun je niet zomaar krijgen, die moet je op iemand aanbrengen.'
'Een duistere geest? Daar heb ik nog nooit van gehoord.'
'Het is lang geleden dat ik zoiets heb gezien, Mark. Heel lang geleden. Een duistere geest kan iemand volledig in zijn macht krijgen, en hem nooit meer los laten. Sayen heeft geluk, dat jouw liefde voor haar zo sterk is, want anders was ze voor altijd verloren. Want ik heb nog nooit gezien, dat iemand een duistere geest kon uitdrijven. Dit was de eerste keer.'
'Maar hoe kan ze dat dan gekregen hebben?'
'Iemand moet die duistere geest op haar gebracht hebben. Je hebt gezien hoe klein het is, dus het kan gemakkelijk aan iemands pols vast gemaakt worden.'
Dan kijkt hij naar Sayen en zegt: 'Heeft iemand je vandaag een hand gegeven? Of per ongeluk tegen je aan gelopen?'
Sayen denkt na en zegt: 'Pff, daar vraag je me wat. Ik heb Jeremy en Kevin een hand gegeven. En toen ik drinken kwam brengen liep een van die bodyguards van Jeremy tegen me op.'
'Hoe zag die bodyguard eruit, Sayen?'
'Het was die ene met dat rood haar, Mark.'
Ik sta onmiddellijk op en ren de deur uit. Ik ren naar het huis van Lucas en storm er naar binnen. Lucas en Amber kijken me verbaasd aan en ik zeg: 'Waar is de telefoon, ik moet nu bellen!'
Lucas wijst op de kast, en ik ren er naar toe. Ik bel meteen naar Jeremy en vertel wat er gebeurd is.
Jeremy zit nog steeds in de helikopter, ze zijn bijna thuis. Ik hoor hoe de telefoon van Jeremy aan Kevin gegeven wordt, en hoe Jeremy zonder blikken of blozen de nek omdraait van zijn bodyguard en daarna uit de helikopter gooit.
Ik hoor Kevin roepen: 'Man, wat doe je nu? Je hebt hem gewoon de nek om gedraaid en uit de helikopter gegooid!'
Ik hoor Jeremy dan roepen: 'Er zijn momenten dat je je kop moet houden, en dat is nu, begrepen Kevin!' Hij zegt het met een zware Alphastem, en daar schrikt Kevin nogal van. 'Ja, Alpha', hoor ik hem zeggen.'
Dan pakt Jeremy de telefoon weer en zegt: 'Hallo Mark? Mijn welgemeende excuses voor dit voorval. Dat had nooit mogen gebeuren. Ik heb hem meteen de nek om gedraaid en de helikopter uit gegooid. Zulk volk kan ik niet lijden.
Een duistere geest nog wel! Hoe heb je die uit haar gekregen? Normaal is zo iemand voor altijd verloren, de enigste oplossing is om die persoon te doden.'
'Ik hoorde dat je het deed, je hebt goed gehandeld. Ik vertrouw erop, dat je al je roedelleden laat controleren op duistere geesten?'
'Vanzelfsprekend. En ik zal zijn huis compleet afbranden. Gelukkig heeft hij geen zielsverwant, dus er is niemand verder die om hem zal treuren. Niemand treurt om verraders, niet in mijn roedel.'
'Goed, dan zie ik dit voorval als opgelost.'
'Daar ben ik blij om, en ik hoop dat het onze relatie niet verder verstoort.'
'Nee, uiteraard niet. Maar je kunt me het niet kwalijk nemen, dat ik voorzorgsmaatregelen neem, als jullie weer hier komen.'
'Nee, dat is vanzelfsprekend. Ik wil niet dat dit nog eens gebeurd.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
LobisomemHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...