Een hinderlaag gelegd

618 45 0
                                    

Jeremy zegt dan: 'Wat had Leo, dat hij je moest storen? Je reactie zei me, dat het toch bijzonder moest zijn.'

'Ja, hij heeft misschien een oplossing voor het probleem met die duistere geesten. Hij heeft, ondanks dat ik het hem verboden had, geëxperimenteerd met dat spul. Ik had die zak met pijltjes bij hem laten liggen, die ben ik echt helemaal vergeten en hij heeft iets gevonden. Hij is nu een paar proeven aan het doen en laat me weten of het werkt.'

Ze kijken me geschokt aan en Sean zegt: 'Hij heeft wat?'

'Hij heeft misschien een oplossing voor het probleem. Maar ik wou nog niets zeggen, totdat ik meer weet.'

'Dat zou fantastisch zijn. Bulovski rekent er op, dat je nu verzwakt bent.'

'Ja, maar ik wil nog niemand valse hoop geven.'

De telefoon gaat, het is Leo.

'Mark, het werkt! Niet te geloven. En het werkt niet alleen met aceton, thinner, benzine, alles wat olie kan verdunnen is goed. Het verschil is echt wonderbaarlijk. Er was een man bij, die was er erg aan toe, maar hij is nu verlost van de pijn en ziet er een heel stuk beter uit. En die vrouw, Tina, voelt zich nu ook een stuk beter.'

'Dat is fantastisch nieuws. Geef maar opdracht, dat iedereen die gevochten heeft, zich moet laten wassen met dat spul. En ik neem meteen contact op met Fitch. Dan kan hij zichzelf ook reinigen. Leo, je bent fantastisch!'

Jeremy en Sean kijken me nieuwsgierig aan en ik zeg: 'Het is hem verdomme gelukt ook nog. Er is zelfs heel snel resultaat.'

Ik vertel ze dan over de snelle resultaten en daarna open ik een link met Fitch. Hij antwoordt terug en zegt: 'Mark, het is hier hopeloos. Ik ben niet sterk genoeg om iedereen te genezen. We zijn nog maar met 4 man, en de rest begint nu heel erg pijn te lijden.'

'Fitch, waar ben je nu?'

'We zitten in een oude boerderij, daar schuilen we nu.'

'Kun je daar verfspullen of iets vinden? We hebben misschien een oplossing.'

'Daar kijk ik nu recht tegenaan. De man, van wie deze boerderij is, was van plan zijn huis te gaan verven en dat staat hier nu nog in de schuur.'

'Staat er iets van thinner bij?'

'Ja, hoezo?'

'Was je met dat spul. We hebben hier een proef gedaan, en het was verbluffend. Het werkt heel snel. Thinner, benzine, aceton, alles is goed.'

'Nou, dan ga ik dat meteen proberen. Bedankt voor de tip!'

'Laat het me even weten, of het bij jullie ook helpt.'

'Daar hoef je niet lang op te wachten. Ik heb het blik nu al open. Als het zo snel werkt, als je zegt, dan weten we dat meteen.

Zo, ik heb nu een lap gedrenkt met Thinner en ga nu de eerste patiënt behandelen.'

Het blijft even stil en dan zegt Fitch: 'Verdorie, dit lijkt te werken! Ze begonnen al een beetje een donkere kleur te krijgen, maar dat begint nu weg te trekken.'

'Ga door, maak hem helemaal zuiver.'

Het is weer even stil en dan zegt hij: 'Hoe is het mogelijk! Dit werkt echt snel! Mark, dit zou je moeten zien. Het is precies zoals Leo je gezegd heeft, het werkt vrijwel meteen.'

'Goed, zorg dat iedereen schoon is en ga dan weer verder met je missie.'

'Geen zorgen, hoe eerder ik iedereen beter heb, hoe liever ik het heb. En daarna ga ik eens flink wraak nemen op Bulovski.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu