Het geheim van Darian

669 40 3
                                    

Hij roept iemand en geeft hem instructies en kruipt dan de tent in. Ik zie dan Melissa en Darian aan komen wandelen. Hand in hand lopen ze door het kamp. Ze komen bij me op de boomstam zitten en Darian zegt dan: 'Ik wil je nog bedanken, dat we bij je aan mochten sluiten. Ik had dit niet willen missen.'

'Dat is al goed, Darian. Ik ben blij, dat jullie er zijn. Ik heb wel een verzoek aan jullie. Als het morgen begint, dan wil ik jullie zo dicht mogelijk om me heen hebben. Wij drieën gaan de hele aanval coördineren. Ik heb daar Melissa bij nodig en iemand van jouw kwaliteiten, Darian. Want reken er maar op, dat ze alles gaan proberen om ons uit te schakelen. Ik wil dat je onze verdediging gaat leiden, Darian. Je bent nu tijdelijk een Bèta, net als Melissa. Dus je zoekt zelf maar je mannen bij elkaar, die je vertrouwd.'

Darian zegt dan: 'Sorry, maar dat aanbod moet ik afslaan.'

Zowel ik als Melissa kijken hem dan verbaasd aan en ik zeg: 'Hoezo mijn aanbod afslaan? Waarom dan?'

Darian zucht eens en zegt: 'Mark, Melissa. Ik moet jullie iets bekennen. Ik ben niet ontsnapt uit die bunker.'

Melissa kijkt hem ontsteld aan, maar ik glimlach. Ik zeg dan: 'Dat wist ik al lang, Darian.'

Nu kijken de twee me geschokt aan en ik zeg: 'Kom op, Darian. Dacht je werkelijk dat je me zo gemakkelijk kon misleiden? Je hebt je rol perfect gespeeld, maar je hebt één fout gemaakt of heb ik het mis?'

Darian kijkt me met grote ogen aan en zegt: 'Hoe weet jij dat?'

'Dat doet er niet toe, Darian. Ik wil dat je nu eerlijk bent tegen Melissa. Maar eerst moet ik wat tegen haar zeggen.'

Melissa kijkt me geschokt aan en zegt: 'Wat heb je mij dan te zeggen, Mark?'

'Wat Darian ook zo meteen zegt, wat er tussen jullie twee is, dat is echt. Dus voel je niet verraden, door wat hij je zo meteen vertelt. Dat was ooit zijn opdracht, maar dat heeft hij snel verworpen, toen hij je zag.'

Melissa draait zich om naar Darian en zegt dan boos: 'Wat weten jullie wat ik nog niet weet?'

Ik zeg tegen Darian: 'Deze ronde is voor jou, Darian. Veel succes.'

Darian kijkt naar de grond en zegt: 'Melissa, ik ben niet ontsnapt, maar ik ben gestuurd door Bulovski.'

De mond van Melissa valt open en ze zegt: 'Hoe kon je! Je hebt me verraden!'

Darian kijkt dan Melissa aan en zegt: 'Nee, zo is het ook weer niet! Ik heb niet gelogen, dat ik ontvoert was. Dat is wel degelijk waar. En ik was ook niet echt van plan om me aan die opdracht te gaan houden. Ik heb gewoon alles gedaan, zodat we uit die bunker zouden komen. Ze hebben geprobeerd me te hersenspoelen, maar ik heb ze goed voor de gek gehouden. Ik heb gezien, hoe ze dat deden en het was verdomd moeilijk om ze te doen geloven, dat het ze gelukt was. Ik moest ook pillen van ze slikken, maar het lukte me om te doen alsof. Je weet niet half hoe blij ik was, dat we gekozen werden voor deze opdracht. Mijn opdracht was om jou te vinden en je naar de bunker te brengen. Maar ik had al vanaf het moment, dat ik bunker uit was, dat ik dat nooit zou doen. Wel zou ik proberen je te vinden, want ik wou weten, waarom ze jou zo graag wilden hebben. Maar ik had nooit kunnen denken, dat je ook nog mijn zielsverwant zou zijn. Ik heb niets gelogen van wat er tussen ons twee is. Dat moet je me geloven.'

De tranen lopen bij Melissa over haar gezicht en ze geeft Darian een flinke klap in het gezicht met haar hand. Ze roept: 'Hoe kon je? Waarom heb je me nooit iets gezegd?'

'Dat wou ik wel, maar het kwam er nooit van. Bovendien zou er iemand in gevaar komen, als ik wat zou zeggen.'

Ik zeg dan tegen Melissa: 'Je moet hem geloven, hij spreekt de waarheid. Ze hebben niet alleen hem ontvoerd, maar ook een goede vriendin van hem.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu