Melissa zegt: 'Peter en Anouk wachten buiten al, ze zijn al getransformeerd. En Usak staat te dansen van geluk, dat Sesi mee gaat. Is ze er al klaar voor?'
'Ik geloof dat ze al klaar was, op het moment dat ik het haar vertelde. Goede reis en laat het me weten als er wat is. Vergeet niet, dat je ook Alphabloed in je hebt, Melissa. Je kunt met iedereen praten, echt iedereen. Leer van deze tocht en breng je opdracht met goed gevolg uit.'
'Maak je maar geen zorgen. En Sesi is veilig bij ons. Ik en Usak zullen haar met ons leven verdedigen.'
'Kom maar liever heelhuids terug, Melissa. Ik heb je pas als zus gevonden en dat wil ik ook nog lang niet kwijt.'
'Ik ook niet. Ik vind het nu best wel cool, dat ik een broer heb. En zelfs een schoonzus en een nichtje en een neefje. Het moet nogal raar gaan, wil ik daarvoor niet terug komen.'
Sayen komt naast me staan en knielt bij Sesi neer. Ze zegt tegen haar: 'Doe je wel voorzichtig, Sesi? En goed luisteren naar Gejera, Romeo en Anna. En natuurlijk ook naar Usak.'
Sesi likt het gezicht van Sayen, haar tranen rollen over haar wangen. Sayen omhelst haar even en laat haar dan los. Sesi loopt dan iets terug en kijkt me aan. Ik snap wat ze wil en ik knik.
Ze zet haar poten op mijn schouder en likt dan mijn nek. Met uiterste precisie opent ze haar vervaarlijke kaken met vlijmscherpe tanden en laat die rakelings over mijn nek gaan, zonder me ook maar een haar te krenken. Het is voor een wolf de hoogste verering, die een wolf geven kan aan haar leider. Ze erkent daarmee mijn leiderschap en haar liefde voor mij. Het ziet er erg indrukwekkend uit, en Leonard houdt zijn adem in, als hij het schouwspel ziet. Sean, Diana en Desiré hebben het schouwspel al eerder gezien, maar zijn niet minder onder de indruk.
Om de ceremonie af te maken, doe ik hetzelfde bij haar, maar in plaats van haar te likken, aai ik haar op die plaatsen. En dan ga ik ook met mijn kaken over haar nek. Als ik klaar ben, likt ze me nog een keer over mijn wang en gaat dan naast Melissa staan. Melissa zegt dan: 'Mag ik even gebruik maken van je badkamer om me te transformeren?'
'Natuurlijk, Melissa. Je kent de weg.'
Even later komt ze terug als Gejera. Zo hebben onze gasten haar nog niet gezien, en ze zijn onder de indruk van de krachtige uitstraling die ze heeft. Het verschil met vroeger is erg groot. Eerst was ze al krachtig, maar nu is haar kracht gewoon te voelen. Leonard en Sean zijn diep onder de indruk. We laten ze uit en zien daar een drietal wolven op ons wachten. Usak heeft zijn reddingsvest aan, waar nu ook een tas aan is bevestigd. Sesi begroet hem vreugdevol, en blij begroet hij haar terug. Gejera huilt dan kort en dan spurten ze hard weg.
Sean vraagt dan: 'Waar gaan ze eigenlijk naar toe, Mark?'
'Ze hebben een zeer belangrijke missie, Sean. Meer wil ik er niet over zeggen.'
Hij kijkt me even verbaasd aan, hij had verwacht, dat ik het hem wel zou zeggen. Maar dit is me net iets te belangrijk om dit bekend te maken.
Het is die avond niet echt laat geworden, en dat is maar goed ook, we hebben onze energie morgen nog hard nodig. Richard is rond middernacht terug gekomen en is afgelost door Stuart. Er zijn geen incidenten geweest, en daar ben ik blij om. Toch is hij al weer vroeg wakker, om Stuart weer af te lossen en mij te rapporteren van de afgelopen nacht. Er is een duidelijke verandering in hem te merken. Hij doet nu duidelijk beter zijn best, met meer overgave. Net voordat hij het kantoor uit wil lopen, draait hij zich om en zegt: 'Mark, ik wil je nogmaals vertellen, dat het me spijt, dat ik je bespioneerd heb. Ik begrijpt het nu ook allemaal beter, dan eerst. Ik heb er afgelopen nacht nog eens over nagedacht, ik had er tijd genoeg voor. Ik heb iedereen in gevaar gebracht, niet alleen jou. Nu Mary mijn zielsverwante is, besef ik me dat nog meer. En daarom wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...