Mike

922 47 4
                                    

Omdat het zondag is, vandaag een extra deel

------------------------------------------------------------------------------

Dan staat er een jonge vrouw op, ik schat haar 15 jaar.

'Hoe oud moet je zijn om weerwolf te worden?' 'Mag ik je naam weten, jongedame?' Ze bloost en zegt: Mary, mijnheer.'

'Goed, Mary. Er staat eigenlijk geen leeftijd voor, maar je lichaam moet tenminste volgroeid zijn. Meestal zijn vrouwen al grotendeels volgroeid met 16 jaar en in de praktijk blijkt dat ze dan ook hun eerste transformatie zullen krijgen, als ze een volle weerwolf zijn.

Bij jongens ligt dat anders, die zijn meestal pas volgroeid rond hun 18e jaar. Maar het kan voorkomen dat ze al met 17 jaar hun eerste transformatie krijgen.'

Ik kijk haar aan en ik zeg dan: 'Maar je bent nog geen 16, of wel? Maar je voelt al wel wat. Heb ik het mis?'

Ze kijkt me verlegen aan en zegt: 'Ja, ik voel soms wat, soms doen mijn benen en heupen erg pijn, en nu ook. Het is meestal rond volle maan, dat het meer pijn doet.'

Ik glimlach en zeg: 'Dan zal je binnenkort gaan transformeren, want je bent een volle weerwolf. Het maakt niet uit, of je nog geen 16 bent, je bent al behoorlijk volwassen, en een knappe vrouw. Ben je bang?'

'Een beetje, vooral nu ik weet dat het pijn kan doen. Maar niet over het weerwolf zijn.'

'Maak je maar geen zorgen, het doet niet altijd heel veel pijn, en zeker niet meer als je je wolf gevonden hebt. Maar aangezien je lichaam nu al aanpassingen doet, om straks je wolf te kunnen herbergen, heb ik er geen schrik voor, dat het bij jou veel pijn zal doen.

Ik hoop dat Akycha een mooie wolf voor je uit heeft gekozen. Ik ken wel zijn naam, dat kan ik bij je bespeuren, en die is in ieder geval al erg mooi.'

De jonge vrouw kijkt me vol hoop aan en zegt: 'Dus ik hoef die keuze niet te maken? Ik wordt hoe dan ook een weerwolf?'

'Nee, die keuze is al voor je bepaald.' Dan zegt ze: 'Dan hoop ik dat ik zo snel mogelijk een weerwolf zal worden.' Ik zie haar ouders trots kijken, ze zijn beiden weerwolven.

Maar door deze jonge vrouw zijn er nu ook anderen, die zich geroepen voelen, vragen te stellen. Een jonge man, hij zal nog net geen 18 zijn, staat op en stelt zijn vraag: 'U heeft verteld over die zielsverwantschappen. Hoe weet je of het je zielsverwant is?'

'Dat is een lastige vraag, maar ik zal hem proberen te beantwoorden. Je weet niet of iemand je zielsverwant is, je voelt het. En als je het voelt, weet je het ook. Je kunt het zelf niet beïnvloeden. Luna, dat is de godin van de Maan en van de liefde, heeft bepaald wie je zielsverwant is.

Je kunt hoogstens een bede aan Luna zenden, maar er is geen garantie, dat ze naar je luistert.

Maar meestal weet Luna wel, welke zielsverwant ze aan elkaar moet koppelen, als godin van de liefde weet ze als geen ander, hoe belangrijk het is, de juiste partner te koppelen aan iemand. Je zit er immers levenslang aan vast.'

De man blijft staan en zegt: 'Dan neem ik de gok maar, en ik wil verzoeken om me een weerwolf van me te maken, als ik dat nog niet ben of zal worden.' 'Ik wil eerst duidelijk maken, dat ik niet iedereen weerwolf kan maken, gewone mensen, die kan ik geen weerwolf maken. Halfwolven wel, en sommige weerwolven, die om onduidelijke redenen nog nooit zijn getransformeerd, kan ik wel helpen.

Jij hebt geluk, je bent een halfwolf, dus jouw verzoek kan ik inwilligen. Dat doe ik niet nu, maar later deze avond.' De jongeman antwoordt: 'Ik snap het, en ik bedank u nu al.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu