Citroentaart?

889 36 0
                                    

De volgende dagen verlopen zonder enige bijzonderheden, behalve dan, dat Sesi en Tail het nu volhouden hun behoefte buiten te doen.

En dat Mary zich nu hier helemaal al thuis voelt, en al een paar vriendinnen heeft. Maar Sayen is zonder twijfel haar beste vriendin. Ze lachen samen heel wat af en doen ook veel samen. Ik ben blij voor ze, ze hebben allebei goede vrienden nodig.

Richard, de FBI-man heeft gebeld, dat hij wat vakantie heeft kunnen opnemen. Hij zal een week blijven, en ik heb Mary gevraagd een kamer voor hem klaar te maken.

De komst van Richard heb ik goed doorgesproken met Sayen. Er is een goede reden dat ik Richard laat komen, bij de laatste ontmoeting heb ik gezien, dat hij een halfwolf is. Daarom wil ik hem laten zien, wat zijn afkomst is, en waarom het zo belangrijk is, dat hij zijn werk goed doet. En als hij weerwolf wil worden, dan zal ik hem die wens ook nog wel vervullen.

Ik heb James gebeld, dat hij even moet komen. Als hij binnenkomt, wordt hij uitbundig begroet door Sesi en Tail, en James begroet ze even uitbundig terug.

Ik vertel hem over mijn plannen met Richard en James schrikt daar wel een beetje van. 'Is dat wel verstandig? Het kan ook tegen te werken.'

'Dat is een risico, dat ik moet nemen, als ik Bulovski ernstig wil verzwakken. Bulovski heeft meer steun uit hoge kringen, dan ik verwacht had. Dus ik moet nu wel wat meer risico nemen en Richard schijnt bereid te zijn met me mee te gaan. Ik heb heel licht laten doorschemeren wat er speelt, en hij heeft toegehapt op het lokaas dat ik hem gegeven heb.'

'Ja, ik snap dat je meer risico moet nemen. Ik hoop dat het goed uitpakt. Wanneer komt hij?'

'Morgenavond is hij hier.'

'Met volle maan? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?'

'Dat is toch perfect! Een beter bewijs kunnen we hem niet leveren. We zijn een hechte gemeenschap, het is niet voor het eerst dat we ons openbaar maken, en Richard is een halfwolf, al weet hij het zelf niet.'

Nu begint James een beetje te snappen, waarom ik Richard zo graag voor me wil winnen.

'Zeg dat dan ook meteen dat hij een halfwolf is. Ga je hem veranderen?'

'Die keuze laat ik aan hem zelf, als ik hem ga dwingen, kan dat alleen maar tegen ons werken.'

'Daar heb je een goed punt. Maar je laat me niet hier naar toe komen, om me alleen dat te zeggen. Als je mijn mening wou weten, dan had je me dat anders gevraagd.'

Ik glimlach en zeg: 'Ik heb er goed aan gedaan om je mijn eerste Bèta te benoemen, je hebt het echt in je. Ik wil, dat je Richard na de ceremonie begeleidt. Laat hem alles zien. Vraag desnoods Stanley of Dave voor een rondvlucht en laat hem die kampementen van de Sheriff zien.

Maar ga in geen geval naar Coyote Creek. Dat willen we liever nog even geheim houden.

Misschien is het zelfs een goed idee om een keer om Wolves Peak te vliegen, want uiteindelijk draait zich alles toch om dat. Er is een reden, waarom de Sheriff daar zo veel stropers had zitten. Laat hem die stropershuizen zien, je weet waar ze zijn.

Overtuig hem zo veel mogelijk, dat het belangrijk is, om zich nog veel harder in te zetten om Bulovski te verzwakken. Want uitschakelen, dat zal wel moeilijker zijn.'

'Ik snap het. Hij moet zien, waarom het zo belangrijk is voor ons weerwolven, dat we ons bedreigd voelen in ons voortbestaan. Ik begin het te snappen. Maar dan leg je wel veel vertrouwen in zijn handen.'

'Niet alles hangt van hem af, James. Maar het zou wel heel erg veel helpen. Als hij het voor elkaar krijgt om een officieel onderzoek te starten naar Bulovski, dan heeft hij het al goed gedaan. Want dan kan Bulovski niet meer ongestoord zijn gang gaan, en daar gaat het me om.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu