Even later ben ik in het huis van Yves. Hij praat me uitvoerig bij over wat er allemaal gaande is. Het meeste wist ik inmiddels al, maar Yves geeft me wel wat meer details. We praten dan nog over het tankstation en Yves is het met me eens, dat er eigenlijk eerst een brandweer moet zijn.
Die is toch al hard nodig, zeker in de zomer, als alles droog is. En in de winter wil er ook nog wel een brand uitbreken. We besluiten een gemeenschapsvergadering te beleggen.
En dan zegt Yves: 'Ik heb de termijn voor het inschrijven voor de kandidaten voor de burgemeesters gesloten. Volgens de regels hebben jullie 2 maanden, maar daar mag van worden afgeweken, als de kandidaten daar allemaal mee instemmen.
Joe Sparrow en Cleve Smith zijn de enige andere kandidaten, en zij willen graag vroege verkiezingen. Liefst al volgende maand. Hoe sta jij daar tegenover?'
'Daar wil ik eerst nog even over nadenken. En ik wil weten wie ik tegenover me heb. Vooral bij Cleve Smith, die naam ken ik ergens van. En ik denk te weten waarvan. Zodra ik daar meer over weet, neem ik mijn besluit over eventuele vervroegde verkiezingen, maar in principe sta ik daar niet negatief tegenover.'
'Goed, dat kan ik tenminste antwoorden geven, als ze me er naar vragen.'
Ik neem dan afscheid van Yves en loop weer terug naar huis. Ik kom Fitch tegen, hij is net boodschappen gaan doen voor Elena. Daarnaast heeft hij het druk met het opknappen van het huisje van Harry. Daar wil hij gaan samenwonen met Elena, maar hij wil het eerst goed opknappen en moderniseren voordat hij er gaat wonen.
'Ha, die Fitch. Hoe gaat het met de verbouwing?'
'Heel erg goed, maar ik moet gaan opschieten. Elena kan niet meer langer wachten, ze begint in haar heat te raken, en soms is ze onuitstaanbaar. Gelukkig wordt ze over een paar dagen 18, en is dat voorbij. Het valt me echt zwaar om mijn belofte te houden, maar het lukt me wel. Vooral Elena's vader heeft erg veel respect voor me, hij snapt niet hoe ik het volhoud. Dat vraag ik me de laatste tijd ook af, maar ik probeer vol te houden.'
'Tja, weerwolfvrouwen en hun paringsdrang. Ik kan je wel begrijpen. Wanneer is ze eigenlijk jarig?'
'Woensdag, met volle maan.' Ik heb medelijden met Fitch, want dat is de meest ongunstige dag voor vrouwen in hun heat. Ze kunnen dan helemaal de controle verliezen. Maar Fitch is taai en sterk.
Hij zegt: 'Ik was er over aan het denken om haar mee te nemen naar het meertje hier boven op de berg. Daar staat een kleine hut, daar kunnen we alleen zijn. Ik weet dat je dan de ceremonie wilt houden, dus ik wil je vragen of je mij wilt excuseren.'
'Als je dat wilt, heb ik daar geen problemen mee. Ik denk dat het ook het verstandigste is voor Elena.'
'Dank je, het betekent veel voor me. Als alles voorbij is, wil ik haar vragen om met me te trouwen. Ik kan niet nog langer zonder haar.'
'Dat moet je zeker doen, ik weet hoe het voelt, Fitch. En het is de moeite waard.'
'Dat is het zeker. Elena is het beste wat me ooit overkomen is. Het is niet alleen dat ze mijn zielsverwante is, maar ze is de enige die me met beide voeten op de grond kan houden. Ze begrijpt me volledig, weet wanneer ik kwaad wordt en hoe ze me rustig moet krijgen. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen over haar, want ze kan nogal eens uitvliegen, en dan weet ik niet eens wat ik fout heb gedaan. Ik hoop maar dat het komt door haar heat, want het gebeurt de laatste tijd nogal vaak.'
'Die kans zit er wel in, maar het zijn vrouwen, je weet nooit precies wat ze bedoelen. Al moet ik zeggen, dat ik het een stuk gemakkelijker heb als jullie. Ik kan Sayens gedachtens en gevoelens lezen. Maar zelfs dat helpt niet altijd.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Loup-garouHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...