"I'm sorry," bisikku di telefon. Kata Danny, dia sedang menunggu di gate, untuk berlepas. Danny menjawab dengan jawapan yang menenangkan aku. Aku menjeling Vlin. Dia sedang meninjau keadaan sekeliling.
Kalau ingat balik macam mana dia cakap dengan pengawal untuk kapal layar ini, kau pun akan tabik dia.
"You can't enter this yatch without permission," ujar jagar.
"I'm his mistress! I nak buat party for Steve. I got the keys, so you boleh fuck off!" Bengang balas Vlin, membuatkan jagar itu terpana. Dah la jagar tu tak macam orang sini. Sudahnya, aku tunduk minta maaf kepada jagar itu.Vlin masih lagi pusing-pusing. Cantik! Dia begitu asyik sampai tak perasan aku.
"I menyesal," ujarku.
"Kenapa? Menyesal kenapa?" Soal Danny."Kalau boleh I dah upah orang kidnap you," gumam aku. Danny ketawa mengekek.
"Told ya...you should go and hide in my cargo luggage," jelas Danny mengusik. Aku rasa nak ketawa. Aku mengurut belakang leher.Diam. Kami berdua diam. Entah kenapa rasa berat untuk melepaskan. Kalau aku tahu, aku akan berkeras untuk hantar Danny ke lapangan terbang. Memang jadi drama korea lah ceritanya. Siap dengan pakej air mata dan ayat "kajima kajima" mesti akan ada.
"Yell! What are you doing! Cepatlah!" Marahnya. Aku telan air liur. Suara Vlin membuatkan aku terkejut. Aku menghela nafas.
"I need to go. Bila you sampai, dapat je line terus update I," kataku di corong telefon.
***
"Ryan, we need to talk," ujar Diana.
Ryan memandang Diana. Hari itu mereka pulang bersama-sama kerana Diana ada hal yang ingin diperkatakan pada Ryan."Vlin is Yellena's aunt right?" Diana terus menghentam. Semuanya Danny dah beritahu Diana. Diana hanya mampu ternganga sahaja, dia tak berani nyatakan kebenaran, dan dia juga tak berani nak menipu. Sudahnya, dia minta bantuan Ryan. Bapa saudara yang setahun lebih muda daripadanya.
Ryan angguk.
Diana tekup mulut.
"You know what..." Diana nak buka cerita. Terus terang, Ryan lebih rasional dan tenang berbanding Danny. Andai kata Danny tahu bahawa Vlin dan bapanya ada skandal hubungan sulit, pasti dia akan melenting.
"I know everything," jawab Ryan perlahan.Diana tekup mulut. Ryan tahu, tak mustahil, gadis yang namanya Yellena tu pun mesti tahu. Mak cik dia kot! Kejap! Kalau dia tahu, yang dia masih bercinta dengan Danny tu kenapa!!! Diana bundarkan matanya, eh! Perempuan ni nak main-main kan adik aku. Dah lah mak cik sapu ayah, anak saudara nak ambil adiknya pula! Perangai perempuan macam ni, memang namanya menjemput pelempang!
"I need to talk with Yellena!" Putus Diana. Ryan menghalang.
"Dee, she's doesn't know anything about it," Ryan mempertahankan Yellena. Diana pandang Ryan tak berkelip, wajahnya tegas dan tak puas hati.
"No way! Legit she doesn't know!" Diana tak berpuas hati. Diana mendengus. Dia yakin, Yellena akan tahu kalau mak cik bercinta dengan ayahnya. Tambahan lagi, hubungan Vlin dan Steve dah lama. Dia juga dah tahu lama, inikan pula Yellena!"Please Dee," Ryan meminta agar Diana kekal tenang.
"We should stay out from this," tegas Ryan."Yell doesn't know anything. Trust me. Dia pun terkejut jugak tahu pasal Vlin dengan Steve," tegas Ryan.
"She was worried if Danny knew about this," kata Ryan.
"Danny left for Afrika pun dah buat dia broken hearted, inikan pula if Danny left him for good," kata Ryan."If Danny left her, apa kaitan dengan kita!" Diana tak puas hati.
"They can't even be together!" Jelas Diana.
"Not when Vlin and my daddy ada skandal!" Diana menambah.
YOU ARE READING
My Traitor Bestie (BM)
RomanceAtas nama persahabatan, Yellena mengalah dengan perasaan. Cintanya terkubur begitu sahaja. Mana taknya, Yellena jatuh hati dengan kekasih hati rakan baik sendiri. Bagi Yellena...jika tak dapat berdiri di sisi, cukuplah dia berada di tepi sebagai pem...